زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ -

نخستین قطار تهران – کربلا وارد ایستگاه شلمچه شد

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین قطار تهران - کربلا ظهر امروز چهارشنبه وارد ایستگاه شلمچه شد.

به گزارش سرای نور؛ علی کاظمی منش در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطار ورودی امروز ۴۰۰ زائر را با خود آورده که عازم کربلا هستند. هر هفته پیش بینی می کنیم ۴۰۰ نفر را بتوانیم به این مقصد بیاوریم.

وی افزود: کار جابجایی مسافران به صورت  برنامه ای انجام می شود و ارتباطی در تعداد متقاضیان ندارد. قیمت بلیط تهران کربلا ۱۳۰ هزار تومان است که شامل مسیر ریلی در ایران و هزینه اتوبوس که ۳۵ کیلومتر در خاک عراق  و همچنین هزینه از ایستگاه بصره تا کربلا است.

کاظمی منش بیان کرد: مسافران این قطار دقایقی بعد از کنترل گذرنامه از مرز عبور کرده و برای سوار شدن به قطار به سمت کربلا حرکت می کنند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هر هفته سه شنبه قطار از تهران به مقصد کربلا حرکت می کند و قصد داریم تا دو ماه آینده قطار مشهد – کربلا را نیز راه اندازی کنیم.

کاظمی منش تصریح کرد: امکاناتی که راه آهن در مرز پیش بینی کرده است هر نیم ساعت یک بار قطار خرمشهر – شلمچه حرکت می کند و زائرانی که در ایستگاه خرمشهر هستند و یا کسانی که از قبل  آمده اند و قصد رفتن به مرز شلمچه را دارند جابجا می کند.  در این ایام چیزی حدود ۴۰ رام قطار فوق العاده از سوی راه آهن تدارک دیده شده است. در مجموع ۳۵ هزار تخت پیش بینی شده که مسافران را از تهران و سایر شهرها به مقصد ایستگاه شلمچه بیاورد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو