زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ -

انبوه زائران در پایانه مهران منتظر خروج؛

۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران گذشتند/ترافیک مهران نیمه سنگین است

از ابتدای ماه صفر تا ظهر امروز ۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران گذشته‌اند و با توجه به حجم بالای زائران، انبوهی از جمعیت در پایانه مهران برای خروج از کشور انتظار می‌کشند.

به گزارش سرای نور؛ از ابتدای ماه صفر تا ظهر امروز ۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران گذشته‌اند و با توجه به حجم بالای زائران، انبوهی از جمعیت در پایانه مهران برای خروج از کشور انتظار می‌کشند.

 مرز بین‌المللی مهران این روزها شاهد تردد حجم زیادی از زائران اربعین است، از ابتدای ماه صفر تا ظهر امروز ۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران گذشته‌اند و طی روزهای آینده هم موج خروج زائران از مرز ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: بار ترافیک مهران نیمه سنگین است ولی تردد خودروها به مرز مهران در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به این که هیچ ممنوعیتی برای تردد وسایل نقلیه زائران به مهران اعمال نشده است گفت: ترافیک محورهای منتهی به شهر مهران نیمه سنگین و داخل مهران سنگین است اما این مسیرها باز است و مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص ترددهای مرزی در مهران گفت: متاسفانه عده‌ای از هموطنان بدون داشتن روادید و ویزا به مرز مهران مراجعه کرده‌اند که برابر اعلام قبلی امکان عبور این افراد از مرز وجود ندارد و همین امر موجب شده است تردد در شهر مهران با ترافیک سنگینی مواجه شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی نیز با توصیه به زائران اربعین حسینی گفت: مسیرهای منتهی به مرز مهران به‌واسطه ترافیک زیاد و ازدحام جمعیت بیش از ظرفیت،  سنگین است و زوار از مرز چزابه و شلمچه تردد کنند.

سردار «محسن فتحی‌زاده» گفت: گیت‌های طرف عراقی نیز محدود است و همین امر منجر به ازدحام بیش‌ازحد جمعیت شده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با توصیه به زائران اربعین حسینی بیان کرد: به همراه داشتن ویزا و گذرنامه برای تردد زوار اربعین الزامی و ضروری است، همچنین اتباع خارجی افغانستان و پاکستان نیز  باید از مرز شلمچه تردد کنند.

۳ هزار مسافر فاقد ویزا از مرز مهران بازگردانده شدند

سردار محسن فتحی زاده همچنین گفت: سه هزار نفر که تلاش داشتند بدون مدرک قانونی از مرز مهران خارج شوند، بازگردانده شدند. این افراد بـا هماهنگی دستگاه قضا و امکاناتی که مسئولان استان ایلام  در اختیار ما قرار دادند به شهرهای عقبه بازگردانده شدند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا  در پایانه مرزی مهران اعلام کرد: عده ای از افراد هم که دیشب با سوء استفاده از شلوغی جمعیت توانسته بودند از دروازه مرزی عبور کنند توسط مرزبانان عراقی بازداشت و با رایزنی و هماهنگی به داخل کشور بازگردانده شدند و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: در ساعات اولیه بامداد امروز بخاطر تجمع عده ای از افراد قانون شکن مشکلاتی برای تردد زائران بوجود آمد و باعث توقف تردد زائران شد که با دخالت نیروهای مرزبانی ، این افراد کنار زده شدند و گیت ها برای ورود زائران باز شد.

سردا فتحی زاده  تاکید کرد به هیچ وجه امکان تردد بدون مدارک قانونی معتبر وجود ندارد و کسانیکه به مرزها مراجعه می کنند حتماً گذرنامه و روادید در دست داشته باشند.

مقررات سختگیرانه کشور عراق و پیش بینی حبس های طولانی مدت برای کسانی که بدون گذرنامه و روادید اقدام به خروج از کشورکنند از جمله عواقبی است که ممکن است گریبانگیر افراد شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: هم اکنون تردد در مرز مهران جریان دارد اما ترافیک انسانی در پایانه مرزی سنگین است.

به‌هیچ‌وجه مرز بسته نشده است و عملیات خروج زائران در حال انجام است

استاندار ایلام هم در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران گفت: به‌هیچ‌وجه مرز بسته نشده است و عملیات خروج زائران در حال انجام است اما حجم زائران در پایانه مرزی بسیار بالاست و مسئولان در حال تلاش هستند زائران با سرعت از مرز خارج شوند.

«محمدرضا مروارید» امروز در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اعلام کرد: مرز مهران کماکان به روی زائران اربعین حسینی باز بوده و اولویت مردم برای خروج از کشور است اما جمعیت فراوانی در مرز تقاضای خروج دارند.

وی افزود تجمع افراد بدون ویزا و گذرنامه که برای رفتن به کربلا هجوم آورده‌ بودند. یکی از دلایل کندی خروج امروز زائران از مرز بود.

 امروز جمعی از افرادی که بدون ویزا و گذرنامه برای تردد به سمت کربلا به مهران مراجعه کرده‌ بودند، در مرز تجمع کردند و پلیس از تردد این افراد برای خروج از مرز جلوگیری کرد.

همچنین تمامی بخش‌های استان ایلام در حال خدمات‌رسانی هستند، البته در این بین زوار از مشکلاتی نظیر کمبود آب شرب و مشکلات آنتن دهی موبایل نیز گله دارند.

تمامی موکب‌های استان در شهرهای مختلف در حال خدمات‌رسانی هستند، محور ایلام-مهران به‌عنوان شلوغ‌ترین مسیر استان هم‌اکنون شاهد تردد هزاران خودرو در طول روز است و خوشبختانه تاکنون حادثه‌ای ناگوار در جاده‌های استان گزارش نشده است.

 

اعزام ۱۷۰ پزشک متخصص به مرز مهران

علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشی استان ایلام در گفت‌وگو با  خبرنگار مهر گفت: تعداد ۱۷۰ پزشک متخصص به مرز بین المللی مهران برای ایام اربعین حسینی اعزام شده‌اند و تعداد اتاق های عمل بیمارستان امام حسین(ع) به ۱۱ اتاق عمل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد ۱۳۰ دستگاه آمبولانس سبک و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز و شهر مهران مستقر هستند.

به گفته وی همچنین از محل اعتبارات اربعین، ۱۶ تخت ICU به بیمارستان امام حسین(ع) در این شهر افزوده شده است.

وی تصریح کرد: ۴۰ تخت مراقبت های ویژه قلبی با ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اربعین به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام افزوده شده است.

تردد بیش از ۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  صبح امروز بیش از ۳۵ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته اند.

وی آمار کلی ورود و خروج زائران اربعین حسینی از ابتدای  ماه صفر تا کنون را ۷۵۰ هزارنفر اعلام کرد و افزود:  تا این لحظه برابر با مراسم اربعین گذشته تردد زائر داشته ایم.

گفتتی است به دلیل افزایش تردد زوار، پل زائر بسته شده و زوار اربعین بصورت پیاده‌ تا پایانه مرزی مهران در حال حرکت هستند.

بازگشت حدود ۷۰ درصد از زوار اربعین در مرز مهران

«شاپور پولادی» معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای مرز مهران تأمین وسایل نقلیه برای بازگشت زوار است به طوری که به بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس نیاز است.

وی گفت: برای رفع گره های ترافیکی در شهرستان مهران امسال دو اقدام خوب یعنی ایجاد پایانه برکت و پارکینگ بزرگ اربعین انجام شده است.

پولادی عنوان کرد:  با توجه به بازگشت حدود ۷۰ درصد از زوار اربعین برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران، باید آمادگی لازم برای اسکان و تامین آب شرب داشته باشیم.

ترافیک سنگین جاده های استان ایلام

سرهنگ «نوراله خادم» امروز در جلسه ستاد اربعین استان در مهران بیان داشت: به علت ازدحام جمعیت و حجم بالای خودروها، ورود خودروها به داخل شهرستان مهران ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: تمامی خودوهای حامل زوار عزیز در پارکینگ اربعین شهر مهران استقرار و ساماندهی می شوند.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: زائران محترم با توجه به محدودیت های ترافیکی که مطمئنا در راستای خدمت رسانی بهتر اجراء می شود بایستی حد فاصل پل زائر تا پایانه مرزی مهران را به صورت پیاده طی کنند.

سرهنگ ناصری اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه تصادف منجر به فوت در سطح جاده های استان واقع نشده است.

وی از رانندگانی که قصد سفر به شهرستان مهران را دارند توصیه کرد ؛ با توجه به کوهستانی بودن راه های استان و اینکه رانندگان و مسافران عزیز پس از طی مسافت طولانی به استان ایلام می رسند و طبیعتاً خسته و خواب آلود هستند لذا می طلبد رانندگان محترم با صبر و حوصله ، رعایت سرعت مطمئنه ، خودداری از سبقت غیرمجاز و همکاری با کارکنان پلیس راه سفری ایمن و بدون حادثه داشته باشند.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو