زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

رسانه های خارجی چشم خود را بر اربعین بسته اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه های خارجی چشم خود را بر روی حماسه عظیم اربعین حسینی که شیعیان خالق آن هستند، بسته اند.

به گزارش سرای نور؛ سید رضا صالحی امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در مرز چذابه اظهار کرد: امروز و امشب حماسه بزرگی در این منطقه بسیار مهم یعنی چذابه شکل گرفته و خداوند را شاکریم که این ملت یک بار دیگر حماسه تاریخی خود که شور حسینی هست را به نمایش گذاشته است.

وی ابراز تأسف کرد: متأسفانه رسانه ها و خبرگزاری های بیگانه در این موقع چشم های خود را به روی حقیقت ها بسته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز روزی است که همه دنیا باید یک بار دیگر این ملت، سرزمین و جغرافیا را بشناسد. این منطقه متعلق به ائمه، اسلام بوده و خوزستان مهد تشیع است.

صالحی امیری بیان کرد: این حرکت بزرگی که ملت در حرکت به سمت اباعبداله الحسین (ع) شروع کرده، سرمایه بزرگی برای تداوم حیات فرهنگی جامعه ایران است.

وی عنوان کرد: امروز همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران باید این صحنه های پرشور را یک بار دیگر دیده، نوشته، فیلمبرداری کرده و آن را در عرصه هنری بازنمایی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تاریخ این سرزمین این چنین همایش، نمایش و شوری را کمتر دیده و به دیگران نشان داده است.

صالحی امیری یادآور شد: این حرکت عظیم میلیونی یک پیام مهم به سراسر دنیا دارد که اسلام و ایران مرکز تشیع و اسلام رحمانی است. این سرزمین متعلق به اهل بیت هست و امام حسین در قلب و جان ملت نفوذ دارد

وی ادامه داد: استاندار خوزستان و سایر مسئولان اجرایی این استان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت اعزام را از از دو معبر شلمچه و چذابه خوزستان انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعزام بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شلمچه و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی کار بسیار بزرگ و مهمی است. حرکت میلیونی زائران بی نظیر و بسیار با اهمیت است که خوشبختانه استاندار و مدیران اجرایی خوزستان موفق به خدمت رسانی خوبی شدند.

صالحی امیری تقدیر کرد: باید قدردان مردم باشیم چون ما به کمک آنها آمده ایم. موکب هایی که راه اندازی شده و همه آن چیزی که اینجا است از پذیرایی گرفته تا خدمات، مرهون تلاش خود مردم است.

وی در پایان گفت: حج و زیارت، بهداشت و درمان، راه و ترابری، پلیس، استانداری، مدیریت اجرایی، شهرداری ها و همه مدیران فقط یک رسالت دارند و آن اینکه هیچ شأنی برای خود جز خدمت به زائران حسینی قائل نیستیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو