زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ -

با چراغ سبز کاخ سفید؛

نمایندگان آمریکایی طرح تمدید قانون تحریم های ایران را تصویب کردند

در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن، طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های ایران با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش سرای نور؛مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریم های ایران را برای ۱۰ سال دیگر تمدید کرد. هدف از این اقدام، حفظ چارچوب تحریم های آمریکا علیه ایران، در صورت لغو توافق هسته ای است.

نمایندگان آمریکایی مدعی اند با این اقدام امکان بازگرداندن فوری تحریم ها در صورت خارج شدن برجام از دستور کار، فراهم خواهد بود. این در حالی است که مصوبه مذکور برای تایید نهایی باید به تصویب مجلس سنای آمریکا نیز رسیده و در نهایت از سوی باراک اوباما امضا شود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید مخالفتی با تمدید این قانون که اعتبار آن ۳۱ دسامبر سال جاری به پایان می‌رسد، به صورتی که از قبل بوده ندارد، اما با افزودن متمم‌های جدید به آن مخالف است.

گفتنی است قانون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران موسوم به «قانون داماتو» قانونی است که در سال ۱۹۹۶ دولت آمریکا برای تحریم ایران به تصویب رساند. بر اساس این قانون شرکت‌هایی که در یک سال بیش از چهل میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کنند از دادوستد با دولت آمریکا محروم خواهند شد.

این قانون توسط داماتو، سناتور ایتالیایی الاصل کنگره آمریکا و از جمهوری خواهان محافظه کار به کنگره آمریکا ارائه شد. قانون داماتو هر پنج سال یک بار بازبینی می‌شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو