زمان انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ -

نماینده نور و محمودآباد در مجلس

وقت خود را صرف تغییر مدیران نمی‌کنم

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنبال حاشیه نیستم، گفت: وقت خود را صرف تغییر مدیران نمی‌کنم بلکه آنان را همراهی می‌کنم.

به گزارش  سرای نور، علی اسماعیلی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی این شهرستان در جمع مسؤولان و پرسنل کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: به‌دنبال شهری بدون حاشیه هستم و خدمتگزار مردم و از همه کسانی که به مردم و نظام خدمت می‌کنند چه به من رأی دادند و چه رأی ندادند حمایت و دفاع می‌کنم.

 

 

 

وی افزود: شهرستان نور نسبت به دیگر شهرستان‌ها قدری عقب است بنابراین باید به‌دنبال ارتقا و پیشرفت شهرستان باشم و وقت خود را برای تغییر مدیران صرف نمی‌کنم.

 

 

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مدت پیگیری‌های خوبی انجام شد و توانستیم در بخش بهداشت و درمان مجوز مرکز درمانی در بنفشه‌‌ده، کلینیک تخصصی برای شهر چمستان، کلینیک تخصصی شهر رویان را گرفته و در مرحله مناقصه است.

 

 

 

این مسؤول ادامه داد: همچنین پیگیر احداث درمانگاه در لاویج هستیم و استقرار اورژانس ۱۱۵ نیز در این منطقه درخواست شد و تلاش می‌کنیم تا بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور هم در بودجه امسال گنجانده شود.

 

 

اسماعیلی در ادامه افزود: در بحث اشتغال نیز طرح پارک جنگلی نور تهیه و در مرحله تصویب است که در صورت تائید برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و در کنار آن تبدیل شدن جنگل ایزدشهر به پارک جنگلی را دنبال کردیم و مجتمع بهداشت چمستان را نیز پیگیر هستیم تا مشکلاتش رفع شود.

 

 

 

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحث کتاب و کتابخانه اشاره کرد و اضافه کرد: عصر ارتباطات و تکنولوژی است و ملتی که انسان‌های دانشی و توانمند تربیت کند جای خود را محکم کرده است.

 

 

وی ایجاد فضای مناسب برای جوانان به منظور استفاده مطلوب از کتابخانه و کتابخوانی را ضروری دانست و گفت: کتاب افکار را تقویت می‌کند و بنده از همه ظرفیت‌ها برای تقویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان استفاده می‌کنم.

 

 

* ارتقای سرانه مطالعه سرانه فرهنگی را تقویت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور که نماینده را در این بازدید همراهی می‌کرد در سخنان کوتاهی اظهار کرد: با افزایش سواد عمومی جامعه می‌توان به توسعه کشور کمک کرد زیرا ارتقای سرانه مطالعه سرانه فرهنگی را تقویت می‌کند.

صدرالدین متولی ایجاد کتابخانه‌های الکترونیکی را ضروری دانست و گفت: به جای آوردن افراد به کتابخانه در هر خانه یک کتابخانه الکترونیکی ایجاد و فعال کنیم تا این امکان به مردم داده شود که در هر زمان از کتابخانه استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

* کتاب‌ها بر اساس تقاضا نیست

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نور نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: پنج کتابخانه در شهرستان فعال است که چهار کتابخانه شهری و نهادی و یک کتابخانه روستایی است.

 

 

 

یزدان کوزه‌گر افزود: در کتابخانه عمومی نور ۷۵ هزار جلد کتاب با ۵۳ هزار عنوان وجود دارد که تا حدودی نیاز مراجعان را مرتفع می‌کند اما تقاضای افراد خاص و تخصصی را برطرف نمی‌کند زیرا کتاب‌ها بر اساس تقاضا نیست.

 

 

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی نور ۲ هزار عضو فعال دارد و ماهانه ۲ هزار جلد کتاب امانت داده می‌شود اما تعداد مراجعان به کتابخانه ماهانه حدود ۴ هزار نفر است.

 

 

 

 

این مسوول در ادامه از اجرای پنج پروژه نیمه کاره کتابخانه در شهرستان خبر داد و افزود: کتابخانه چمستان افزایش بنا داشته، کتابخانه شیرکلا هم به‌دلیل اینکه در بافت نبوده برای اخذ خدمات با مشکلاتی مواجه است و کتابخانه‌های ایزدشهر با ۱۵ درصد، آهودشت با ۵۰ و کاسگرمحله با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند یاری مسؤولان برای تکمیل و افتتاح است.

 

 

 

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور برپایی نمایشگاه کتاب، پوستر، همایش‌های علمی، ادبی و آئینی، مسابقات نقاشی، قصه گویی، کتابخوانی و نقد کتاب را از اقدامات کتابخانه‌ها بر شمرد و گفت: کتابخانه‌های موجود با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند به دلیل قدمت بالا نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

 

 

 

در پایان این بازدید نماینده مردم نور و محمودآباد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به عضو افتخاری کتابخانه عمومی نور شدند.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو