زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ -

در۱۲ استان کلید خورد؛

آغاز واکسیناسیون طیور ۱۰ هزار و ۵۰۰ روستا با کمک بسیج

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از طرح بزرگ واکسیناسیون طیور در ۱۲ استان و ۱۰ هزار و ۵۰۰ روستای کشور با مشارکت ۱۱ هزار بسیجی داوطلب خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صداوسیما، مهدی خلج در مراسم افتتاح این طرح از طریق ویدئو کنفرانس پیش بینی کرد: ۱۵ میلیون قطعه طیور تحت پوشش این طرح واکسینه شوند.

وی افزود: با اتفاق خوبی که به لطف خدا در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتاد به جای استفاده از واکسن های تزریقی، امروز می توانیم از واکسن مقاوم به حرارت که در آب حل می شود به راحتی برای واکسینه شدن طیور استفاده کنیم.

خلج گفت: سه ماه دیگر نیز مجددا باید این طرح را آغاز کنیم بنابراین در کنار صمیمت و دوستی با نیروهای بسیجی باید نظم، انضباط و رعایت مباحث فنی حتما مورد توجه گیرد.

وی افزود: در این طرح بزرگ علم، عمل و دقت را کنار هم گذاشتم و با تقسیم کاری که میان بسیج و سازمان دامپزشکی کشور انجام شده کار به نحو احسن در حال انجام است.

خلج گفت: با تدوین و تهیه برنامه ها، فیلم های آموزشی، پوستر، دستورالعمل فنی، تامین واکسن و لوازم و تجهیزات، سازمان دامپزشکی کشور در مجموع بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بیماریهای پرندگان، نیوکاسل است که در برخی موارد باعث تلفات صد درصدی می شود افزود: در طرح مبارزه با این بیماری نه تنها از ایجاد ضایعات جدی اقتصادی در این زمینه جلوگیری می شود بلکه زمینه رونق تجارت بین المللی فراورده های طیور به دیگر کشورها نیز فراهم خواهد شد.

خلج کنترل این بیماری را موجب تحکیم اقتصاد و افزایش درآمد خانوارهای روستایی دانست و گفت: اجرای طرح گسترده واکسیناسیون طیور بومی و روستایی مقدمه ای برای کنترل این بیماری در طیور صنعتی کشور نیز خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور از انجام مقدمات ابتدایی تشکیل نظام نوین ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و نظارتی طیور روستایی و بومی با مشارکت بیش از ۵۰ هزار بسیجی در سال آینده خبر داد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو