زمان انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ -

آخرین اخبار از استیضاح دولتی‌ها/ ۴ وزیر، زیر تیغ خانه ملت

عضو هیات رئیسه مجلس آخرین خبرها در مورد استیضاح وزرای اقتصاد، نیرو، علوم و راه و شهرسازی را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور؛ اکبر رنجبرزاده در خصوص استیضاح های مطرح در مجلس گفت: استیضاح آقای طیب نیا وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصاد ارجاع شده است. البته با تاخیر یک هفته ای این کار صورت گرفت و هیات رئیسه تلاش کرد تا استیضاح کنندگان بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

نماینده مردم اسدآباد در خصوص بندهای مختلف این استیضاح افزود: حقوق های نجومی، وضعیت اقتصاد کشور، سیستم بانکی نارسا، تسهیلات بانکی، عدم رونق تولید و اشتغال و تعطیلی کارخانه ها از موارد مهم در طرح استیضاح بود.

وی اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس آمادگی دارد جلساتی را بین استیضاح کنندگان و وزیر برگزار کنند تا از ارجاع این استیضاح به صحن علنی جلوگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص استیضاح چیت چیان وزیر نیرو نیز گفت: این استیضاح به کمیسیون انرژی ارجاع شده است و سه شنبه هفته آینده هیات رئیسه جلسه ای را بیان متقاضیان استیضاح و وزیر نیرو برگزار خواهد کرد و در راستای حل دغدغه های نمایندگان تلاش می شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه به احتمال زیاد موضوع استیضاح وزیر نیرو حل خواهد شد، بیان کرد: نمایندگان ایراداتی در مورد مدیریت آب، انتقال آب، سدها و مصرف برق داشتند که امیدواریم این اقدامات برطرف شود.

وی در خصوص استیضاح وزیر علوم نیز اظهار داشت: استیضاح وزیر علوم تا حدودی مورد بررسی قرار گرفته و جمع بندی نمایندگان حکایت از این دارد که به احتمال زیاد به صحن علنی کشیده نخواهد شد و حل و فصل می شود.

نماینده مردم اسدآباد همچنین از جلسه نهایی هیات رئیسه مجلس با استیضاح کنندگان و وزیر علوم برای جمع بندی این موضوع در هفته آینده خبر داد.

عضو هیات رئیسه مجلس در مورد احتمال استیضاح آخوندی وزیر راه و ترابری نیز خاطرنشان کرد: فعلا طرح استیضاحی به هیات رئیسه ارائه نشده است اگر تحویل شود، پیگیری خواهد شد.

رنجبرزاده تاکید کرد: وزیر راه حتما در کمیسیون مربوطه و یا صحن علنی مجلس برای ارائه گزارشی در خصوص ابعاد این ماجرا حضور خواهد یافت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو