زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ -

ایجاد ۱۳ هزار شغل برای افراد معلول/پرداخت حداقل دستمزد به معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال ۹۵ تاکنون ۱۳ هزار شغل برای افراد دارای معلولیت ایجاد شده است، گفت: در صدد هستیم حداقل دستمزد را به معلولان ناتوان پرداخت کنیم.

به گزارش سرای نور؛ علی ربیعی در همایش روز جهانی معلولان با اشاره به اینکه نوع رفتار یک جامعه با افراد دارای معلولیت بهترین شاخص برای سنجش انسانیت و دینمداری یک جامعه است، افزود: روز معلول یادآور حقوق و مطالبات معلولان است و در این مناسبت شایسته است رفتار جامعه در قبال معلولان مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در روز جهانی معلولان باید شاخص های اخلاقی جامعه را مرور کنیم. همچنین سیاست های دولت در قبال معلولان  باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمانهای مردم نهاد، خانواده، دولت و خود شخص معلول چهار ضلع حمایت از معلولان هستند.

ربیعی با اظهار تاسف و ناراحتی از اینکه موانع زیادی برای خدمت سازمانهای مردم نهاد به معلولان وجود دارد، گفت: در یکی، دو سال گذشته تعداد زیادی از نهادهای مردمی مجوز فعالیت گرفته اند و امیدواریم این روند افزایش یابد.

وی گفت: خجالت می کشم از اینکه بگویم کار زیادی برای معلولان انجام شده است اما باید عنوان شود که در برخی استانها غربالگری شنوایی و بینایی به ۹۵ درصد رسیده و در کل کشور به آمار ۹۰ درصد نزدیک شده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز غربالگری آلزایمر در تهران خبر داد و افزود: با اجرای طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج از تولد معلولان جدید جلوگیری می شود.

وی تشکیل شورای معلولان را یکی دیگر از اقدامات دولت در حمایت از افراد دارای معلولیت دانست و تصریح کرد: شورای معلولان سالها تشکیل نمی شد اما ما کمیسیون های این شورا را به طور مرتب تشکیل دادیم.

ربیعی با بیان اینکه در مدت طی شده از سال ۹۵ حدود ۱۳ هزار شغل برای افراد دارای معلولیت ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این رقم سال گذشته ۲۵ هزار شغل بود و امیدواریم امسال هم به این رقم برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان فنی و حرفه ای دستور داده ام تا آموزش های فنی را متناسب با توانایی جسمانی معلولان ارائه دهند.

وی با تقدیر از نخبگان معلول در کشور گفت: ورزشکاران و هنرمندان موفق و دارای معلولیت الگوهای جامعه معلولان هستند و جامعه باید به توانمندی معلولان احترام بگذارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت صورت مسئله معلولان را پاک نکرده است، اضافه کرد: ما تلاش کردیم مسائل معلولان را فهم کنیم و در همین راستا لایحه ای را در دولت تهیه کرده ایم تا حداقل دستمزد به معلولانی که به هیچ عنوان قادر به انجام کار نیستند پرداخت شود.

وی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی مستمری معلولان مددجو خبر داد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو