زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ -

شکار کبوتر به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان ممنوع شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شکار کبوتر به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور ممنوع و در اصفهان نیز هیچ مجوز شکاری صادر نشده است.

به گزارش سرای نور؛ مرتضی جمیشیدیان اظهار داشت: از حدود یک ماه پیش ثبت‌نام از متقاضیان در ارتباط با شکار کبوتر توسط اداره محیط زیست استان اصفهان صادر شده بود اما به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان هیچ مجوز و یا پروانه شکاری صادر نشد.

وی افزود: به طور کلی عده‌ای با داشتن اسلحه مجاز علاقه‌مند به شکار هستند و بر این اساس هرچند یکبار محیط‌زیست مجوزهایی درباره شکار پرندگانی که در معرض خطر نیستند صادر می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: گرچه اغلب پرندگان به دلیل خشکسالی وضعیت خوبی ندارند اما زیست کبوتر با مشکل خاصی روبرو نیست گرچه به دلیل ممنوعیت دامپزشکی شکار این پرنده نیز ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست با حکم دادگاه وارد خانه متخلف شکار شدند که یک قوچ وحشی در خانه نگهداری می‌کرد، افزود: به دلیل عدم نگهداری صحیح از این قوچ و نداشتن تحرک سم‌های وی دچار آسیب شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه فرد متخلف باید ۱۰ میلیون تومان خسارت به محیط زیست پرداخت کند، ابراز داشت: این قوچ وحشی قابل بازگشت به طبیعت نیست و بر این اساس به باغ وحشی شهرداری در کوه صفه اصفهان منتقل شد.

رها سازی ۱۲ پرنده وحشی در زیستگاه های طبیعی فلاورجان

وی با بیان اینکه همچنین دو پرنده سارگپه معمولی و ۱۰کبوتر جنگلی (فاخته) در طبیعت شهرستان فلاورجان رهاسازی شدند، ابراز داشت: این پرنده‌ها توسط فردی به صورت غیر قانونی نگهداری می شدند که پس از کشف در طبیعت رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه  اینکه این گونه پرندگان به تغییرات و آلودگی های زیست محیطی بسیار حساس هستند، افزود: سارگپه معمولی با ۵۰ سانتیمتر طول و رنگ متنوع پر و بالش در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارد که در نواحی جنگلی با درختان پراکنده و کشتزارها زندگی می‌کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو