زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ -

حمایت استاندار مازندران ازبنیاد نیما در شهرستان نور

با حمایت و موافقت استاندار مازندران ،بنیاد نیما در شهرستان نور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سرای نور؛ افشین علاء در دیدار با استاندار مازندران در فرمانداری شهرستان نور، با اشاره به اینکه نیما یوشیج به‌دلیل اینکه پدر شعر نو شناخته شده در همین حد در بین هنرمندان و شاعران محدود ماند و جز نام و عکس چیز دیگری وجود ندارد، افزود: نیما امثال جلال‌آل احمد را در دامان خود پرورش داد و هرگز در دام پهلوی نیفتاد و فریب چپی‌ها را نخورد و با آنکه از خانواده متمول بود روحیه ساده روستایی خود را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه نیما برای روشن‌فکران پشت و پناه بود، حتی شهریار برای دیدن و بهره بردن از محضر نیما به کوهستان‌های شهرستان نور آمد و به دیدارش رفت، افزود: نیما در خارج از کشور بیشتر شناخته شده است.
این شاعر و نویسنده کشور با اشاره به اینکه شهرستان نور را باید به نیما بشناسیم، نام نیما برای اقشار فرهنگی و هنری باید جاذبه داشته باشد، تصریح کرد: شهرستان نور می‌تواند پایتخت نوین فرهنگی و شعری شود و بنیاد نیماشناسی در شهر نور راه‌اندازی شود زیرا سبب می‌شود تا با برگزاری نشست‌ها، یاد و نام نیما یوشیج زنده و شناسانده شود.
*نقش نیما در جامعه شناخته شده نیست
استاندار مازندران نیز در این دیدار گفت: نیما یوشیج نه تنها در مازندران حتی نور هم خوب شناخته نیست، نقش موثر او در شعر نیز معرفی نشده است.
ربیع‌فلاح افزود: از هر کجا و جایگاه کاری اتفاق بیفتد تا نیما یوشیج معرفی شود، کار بسیار پسندیده‌ و نیازمند پیگیری و حمایت است.
وی ضمن موافقت با راه‌اندازی بنیاد نیما یوشیج در شهر نور، گفت: اساس‌نامه و شکل ماهیتی بنیاد باید تهیه و دفاتری هم در تهران و استان فعال شود.

منبع :روابط عمومی فرمانداری نور

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو