زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور:

دست درازی به بیت‌المال مملکت را تهدید می‌کند

امام جمعه نور گفت: دست درازی به بیت‌المال مملکت را تهدید و به آن آسیب وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،،حجت‌الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در نماز جمعه نور با اشاره به آزمایش الهی، اظهارکرد: همه نعمت‌ها از فضل الهی است و نباید به آنچه که داریم مغرور شویم بلکه باید شاکر باشیم.

وی گفت: سلامت جسم و جان و مال دنیا، علم و دانش و … از فضل خداوند است و آزمایشی است برای بندگان خدا زیرا انسان‌ها مورد امتحان الهی قرار ‌می‌گیرند و باید پاسخ‌گو باشند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه انسان‌های با ایمان از آنچه که دارند، انفاق می‌کنند، افزود: باید به حلال و حرام خداوند توجه داشته باشیم و نعمت‌هایی که به ما بخشیده را قدر بدانیم و به درستی استفاده کنیم.

خطیب جمعه نور خاطرنشان کرد: خداوند صلاح بنده خود را بهتر می‌داند و هر کسی امر خدا را اطاعت کند، جزو رستگاران است.

امیری ارجمند با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج)، تصریح کرد: با شهادت امام حسن عسگری(ع)، در سال ۲۶۰ هجری، غیبت صغری آغاز شد و امامت امام زمان(عج) استمرار امامت، حکومت و ولایت امامان گذشته است.

وی یادآورشد: امروز روز بزرگ و روز انسانیت، شرافت و رحمت الهی است، مظلومان عالم و اهل بیت در این روز شاد هستند و روز دوستی مؤمنان و پرهیز از گناهان است.

امام جمعه نور تأکید کرد: سبک زندگی مهدوی این است که در آن جامعه گناه نباشد و کسانی که علاقه‌مند به امام زمان(عج) هستند باید بر این مکتب و سبک زندگی طی طریق کنند.

خطیب جمعه نور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بیست و پنجمین اجلاسیه نماز، بیان کرد: از جمله فرامینی که همه ما به آن بدهکاریم در زمینه نماز است که باید اقامه نماز داشته باشیم و حق نماز را ادا کنیم.

امیری ارجمند گفت: نماز سبب شایستگی است و انسان را از گناه باز می‌دارد و همه مسئولان، روحانیت و هیئت‌های مذهبی باید نسبت به نماز اهتمام ویژه داشته باشند و ما باید وظیفه خود را نسبت به نماز ادا کنیم و این وظیفه همه مردم ومسئولان است.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت، افزود: به روایت اهل تسنن ۱۲ ربیع‌الاول ولادت پیامبر اسلام(ص) و از نظر روایات شیعه ۱۷ ربیع الاول است.

امام جمعه نور، اظهارکرد: پیامبر با توجه به آزار دشمنان در روز فتح مکه فرمودند امروز روز رحمت و لطف الهی است و ما باید به تبعیت از رسول خدا(ص) اهل گذشت باشیم و از پیامبر اسلام(ص) الگو بگیریم.

خطیب جمعه نور تصریح کرد: شهر ما آبستن حوادث مختلف شده است و هیچ کدام از ما دوست نداریم که در شهر یا کشور ما چنین اتفاقاتی رخ دهد و سبب نگرانی در جامعه شود.

امیری از مسئولان قضایی، امنیتی، سیاسی به خاطر نظارت و مراقبت قدردانی و تصریح کرد: باید کارها درست انجام شود زیرا بیت‌المال، بیت‌المال است نه بیت الحال.

وی گفت: بیت‌المال دست آورد خون شهدا، امام شهدا و ایثارگران است و کسی حق دست درازی به بیت‌المال را ندارد و باید بیش از این توجه شود تا شهر و کشور ما آسیب نبیند.

امام جمعه نور با توجه به حقوق نجومی و فرمایشات مقام معظم رهبری، تأکید کرد: دست درازی به بیت‌المال تهدیدی است که مملکت را تهدید و به آن آسیب وارد می‌کند.

خطیب جمعه نور با اشاره به نقض برجام، خاطرنشان کرد: باید همه منتظر امر مقام معظم رهبری باشیم زیرا نائب بر حق امام زمان(عج) است و فصل‌الخطاب، کلام و فرمایشات رهبر است که همه باید تابع و گوش به فرمان رهبر باشیم.

امیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: تمدید قانون ۱۰ ساله دوم، نقض آشکار برجام است و تحریم‌های هسته‌ای دوباره آشکار شده و مسئولان باید برخورد کنند.

وی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس که ایران تهدید است و ثبات منطقه را از بین می‌برد، یادآور شد: شما که از آن طرف دنیا، منطقه را اشغال کرده‌اید و بمب اتم دارید، تهدید هستید.

امام جمعه نور با انتقاد از حذف درس حسین فهمیده از کتاب‌های درسی، گفت: امروز کسانی که حسین فهمیده را باور ندارند، فرهنگ ایثار و جهاد را از کتاب‌ها حذف کردند تا جوانان و نوجوانان ما ندانند که حسین فهمیده‌ها که بودند که جانشان را برای دفاع از این سرزمین فدا کردند.

خطیب جمعه نور با اشاره به نگرانی تروریست‌ها، گفت: امروز که حلب و موصل فتح می‌شود، تروریست‌ها و تروریست‌پرورها نگرانند و می‌خواهند به بهانه آتش‌بس اسلحه‌های خود را به دست تروریست‌ها برسانند که (ایران، روسیه، عراق، سوریه، چین) با حق وتو چین و روسیه نقشه آنها را نقشه بر آب کردند.

امیری ارجمند در پایان یادآورشد: هدف ایران ایجاد امنیت در منطقه است و اقتدار ایران به برکت خون شهدا، ایثارگری، ایثارگران وامامت و ولایت مقام معظم رهبری رقم می‌خورد و دشمن می‌داند که مقام معظم رهبری، رهبر آزادگان عالم است و ما باید با حمایت رهبر اجازه ندهیم که کسی به عملکرد و راهبردهای مقام معظم رهبری اهانت کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو