زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ -

تیم بازنگری برجام از سوی ترامپ فعال شده است

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که در حال حاضر تیم ویژه‌ ای در حال فعالیت پیرامون بازنگری در توافق هسته ای سال گذشته با ایران موسوم به «برجام» است.

به گزارش سرای نور؛ رسانه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی مدعی شد که انتخاب «رکس تیلرسون» (Rex Tillerson) مدیر عامل شرکت نفتی «اکسون موبیل» (Exxon Mobil) به عنوان وزیر خارجه آمریکا در هفته جاری برای اِعمال سیاست‌ های سخت گیرانه جدید علیه ایران بوده است.

دبکا فایل در این باره نوشت: ترامپ قصد دارد ۲۰ ژانویه سال آتی میلادی با حضور در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، تصمیمات سخت گیرانه‌ ای را در قبال توافق هسته ای ۱۴ جولای ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه سال ۹۴) با ایران به‌ کار گیرد.

در این رابطه، رسانه صهیونیستی مذکور به نقل از منابع اطلاعاتی خود در نیویورک مدعی شده است که در حال حاضر تیم ویژه‌ ای در حال فعالیت پیرامون بازنگری در توافق هسته ای سال گذشته با ایران موسوم به «برجام» است.

بر این اساس، ترامپ درخواست‌ های یک جانبه‌ ای را از ایران برای پذیرش مفاد این بازنگری در توافق هسته ای، به عنوان پیش‌ شرطِ تداوم رابطه میان ایران و آمریکا در نظر دارد.

در ادامه گزارش مذکور آمده است که ترامپ همچنین تصمیم ندارد با روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه در این خصوص مشورت کند.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه به نقل از منابع خود نوشته است که اگر ایران تجدید نظر ترامپ درباره توافق هسته ای را رد کند، رئیس جمهور منتخب آمریکا تهران را با لیست جدیدی از تحریم‌ های اقتصادی که بسیار سخت‌ تر از نظام تحریم‌ های دولت‌ های بوش و اوباما (رؤسای سابق و کنونی آمریکا )هستند، مواجه خواهد ساخت.

این در حالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ضمن انتقاد از برجام به عنوان بدترین توافق تاریخی، تهدید کرده بود که پس از رسیدن به قدرت آن را پاره خواهد کرد؛ اظهاراتی که علیرغم مصرف انتخاباتی آن با انتقاد شرکای واشنگتن مواجه شده بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو