زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ -

ماندگاری توده هوای سرد درکشورتا پایان هفته/ خلیج فارس مواج می شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: توده هوای به نسبت سرد تا روزهای پایانی هفته بر روی کشور (به ویژه نیمه شمالی) ماندگار خواهد بود.

به گزارش سرای نور؛ سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تا اواخر وقت امروز (دوشنبه) در شمال غرب و غرب کشور بارش برف قطع می شود. روز سه شنبه در جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

بر همین اساس، همچنین در بعدازظهر سه شنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد  شدید رخ خواهد داد. شایان ذکر است توده هوای سرد تا روزهای پایانی هفته در مناطق شمالی کشور ماندگار خواهد بود. بر این اساس وضع هوای مناطق فوق به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه ۹۵/۹/۲۹: تا اوایل امشب بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و غرب کرمانشاه.

سه شنبه ۹۵/۹/۳۰:  بارش برف و باران در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر و شمال غرب فارس، مرکزی، اصفهان، قزوین، البرز و تهران و بتدریج سمنان.

چهارشنبه ۹۵/۱۰/۰۱: بارش برف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

این اطلاعیه می افزاید: از اواخر سه شنبه غرب خلیج فارس و به تدریج در روز چهارشنبه بخشهای مرکزی و شرقی آن مواج خواهد شد. توده هوای به نسبت سرد تا روزهای پایانی هفته بر روی کشور (به ویژه نیمه شمالی) ماندگار خواهد بود. براین اساس موارد زیر توصیه می شود:
۱- همراه داشتن تجهیزات زمستانه برای گذر از جاده های کوهستانی البرز و زاگرس به سبب بارش برف.
۲- مدیریت انتقال و مصرف سوخت و انرژی در نوار شمالی کشور بویژه از چهارشنبه تا آخر هفته جاری به سبب ماندگاری هوای سرد.

۳- اجتناب از تردد قایقهای کوچک ماهیگیری و تفریحی در خلیج فارس.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو