زمان انتشار: ۲ دی ۱۳۹۵ -

با خروج آخرین بازماندگان تروریستها؛

ارتش سوریه کنترل کامل خود بر «حلب» را اعلام کرد

با خروج آخرین اتوبوسهای حامل تروریستها، ارتش سوریه با اعلام کنترل کامل خود بر شهر «حلب»، از بازگشت امنیت به این شهر خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از تلویزیون دولتی سوریه،‌ ارتش سوریه کنترل کامل خود بر سراسر شهر «حلب» را بار دیگر بدست آورد.

فرمانده کل ارتش این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امنیت و ثبات به این شهر بازگشته است.

در این بیانیه تصریح شده است: به فضل خون شهیدان پاک و قهرمانی ها و فداکاری های نیروهای مسلح قهرمان و نیروهای همپیمان با ارتش و به لطف پایداری ملت سرافراز سوریه، فرماندهی کل ارتش بازگشت امن و امنیت به شهر حلب را اعلام می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: این پیروزی تحولی راهبردی و مهم در جنگ با تروریسم به شمار می رود و ضربه ای به طرح تروریستی و حامیان آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این پیروزی نشان دهنده توان و قوت ارتش سوریه و همپیمانان آن در غلبه بر تروریسم است و زمینه مرحله ای نوین در بیرون راندن تروریسم از تمامی خاک سوریه را فراهم می کند.

ارتش سوریه در بیانیه خود این پیروزی را دارای اهمیت استراتژیک دانسته که از یک سو در نبرد علیه تروریسم از نقشی اساسی برخوردار است و از سوی دیگر به طرح تروریستها و تمام حامیان آنها ضربه ای سخت وارد ساخته است.

بدین ترتیب، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها هم اکنون کنترل تمام شهر از جمله شرق حلب را در دست گرفته اند و به حاکمیت چهارساله تروریست ها در این بخش از شهر سوریه پایان دادند.

خبرگزاری ریانووستی نیز در خبر خود آورده است: آخرین کاروان معارضان سوری از شرق حلب خارج شدند. این آخرین کاروان معارضان سوری بود. هم اکنون می توانیم بگوییم که تمامی معارضان حلب را ترک کرده اند و شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است.

اوایل روز پنج شنبه، رسانه های لبنانی گزارش دادند که آخرین کاروان حامل تروریستها و معارضان سوری شامل ۱۵ خودرو و ۴ اتوبوس خروج خود از شرق حلب را آغاز کرده اند.

اوایل روز پنج شنبه،‌ «کمیته بین المللی صلیب سرخ» اعلام کرد که بارش سنگین برف و وسائل نقلیه فرسوده روند خروج هزاران تن از غیرنظامیان و معارضان سوری از شرق حلب را با کُندی همراه ساخته است.

خبرگزاری سی اِن اِن نیز گزارش داد که رسانه های دولتی سوریه روز پنج شنبه اعلام کردند دولت قانونی این کشور کنترل کامل «شهر حلب» را بار دیگر بدست آورد.

در ساعات ابتدایی روز پنج شنبه،‌ «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز اظهار داشته بود: روز پنج شنبه برای روند خروج غیرنظامیان از بخش شرقی حلب حیاتی خواهد بود.

گفتنی است که نیروهای ارتش سوریه و نیروهای طرفدار «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور در اواخر ماه نوامبر از طریق زمینی به شرق حلب وارد شدند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو