زمان انتشار: ۳ دی ۱۳۹۵ -

۹ دی از کرامات انقلاب بود/آزادی حلب پیروزی اسلام ناب است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ۹ دی یکی از کرامت‌های انقلاب بود که بقای انقلاب و خط ولایت با حضور خودجوش و خداجوش مردم تضمین شد.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: کمر بشریت در حال خورد شدن است، انسان‌ها زیر بار زندگی خورد می‌شوند، گره روی گره بسته می‌شود، درها یکی پس از دیگری مسدود و همه پشت در سعادت، آرزوی گشایش را دارند.

وی ادامه داد: مسئولین ما در سمت‌های خودشان، خدا را در نظر بگیرند، مرگ را از یاد نبرند، بی‌وفایی دنیا را همیشه در یاد داشته باشند، این میزها به کسی وفا نکرده، به ما هم وفا نخواهد کرد؛ امانتدار باشند، مردمدار باشند، دست افتادگان را بگیرند و به این دل‌های غم‌زده، نور امید بپاشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: کاسب‌ها، مردم را با گرانفروشی، ناراضی نکنند. امان از ربا، امان از رشوه که اگر خطری برای مملکتمان داشته باشیم، از همین حرام‌خوری‌ها است، از همین رانت‌خواری‌ها، ویژه‌خواری‌ها و حقوق‌های بی‌حساب و کتاب است.

صدیقی افزود: خطر از همین بی‌توجهی به متن مردم و جوانان بیکار و دربه‌در است که نه می‌توانند ازدواج کنند و نه آینده‌ای دارند. وقت سیاسی‌بازی و حاشیه‌سازی نیست؛ مسئولین باید تقوا داشته باشند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت ۹ دی گفت: روز ۹ دی یکی از کرامت‌های انقلاب است. خداوند با حضور مردم در ۲۲ بهمن، نابودی رژیم سلطنتی را قطعی کرد و پیروزی انقلاب آن روز مُهر خورد، تضمین بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت با حضور خودجوش و خداجوش مردم رقم خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۹ دی بعد از آنکه دشمن امید پیدا کرده بود و قدرت‌طلب‌های داخل نیز مغرور شده بودند و فکر کرده بودند با این آتش می‌توانند نانی برای خود بپزند، رقم خورد و ثابت کرد این آتش، آتشی خانمان‌سوز است و فتنه‌گر را می‌سوزاند و اگر خاموش نشود، مردم را می‌سوزاند.

صدیقی ادامه داد: اجتماع مردم در سال ۸۸ پس از ۸ ماه صبوری و خون جگر خوردن، مأموریت الهی بود؛ این حضور به موقع مردم اگر مدتی به تأخیر افتاده بود، فایده‌ای نداشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بصیرت یعنی حضور، تصمیم و اقدام به موقع. حماسه ۹ دی حضور به موقعی بود که همه مردم با سلایق مختلف در صحنه آمدند. همه کسانی که فریب سران فتنه را خورده بودند و فکر می‌کردند مسئله تقلبی وجود دارد و از مظلومین دفاع می‌کند، با حضور بیگانگان و اعلام مواضع صریح رئیس‌جمهور آمریکا، مسئول وزارتخانه‌های انگلیس و حرف‌های صهیونیست‌ها فهمیدند که خطر جدی در کمین انقلاب است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها همان روز تقاضای مجازات سران فتنه را داشتند، یک بار و دوبار این اتفاقات نیفتاده است. انقلاب یک پدیده الهی است و دست پنهان خداوند، این انقلاب را به وجود آورد و قدم به قدم هدایت کرد.

فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر، ریشه‌دارتر و وسیع‌تر بود

صدیقی تصریح کرد: فتنه ۸۸ خطرش از همه خطرات قبل از انقلاب عمیق‌تر، ریشه‌دارتر و وسیع‌تر بود، چون در جنگ، دشمن ما بیرونی بود اما در فتنه، کسانی زمان فتنه را در دست گرفته بودند و ناقه فتنه را سوار شده بودند که در خانه امام (ره) و در کنار امام (ره) بودند و سوابق مهمی داشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: عده‌ای به شبهه افتادند، عده‌ای خام شدند و عده‌ای در فضای غبارآلودی که به کمک شبکه‌های ماهواره‌ای و صهیونیستی ایجاد شده بود، به تردید افتادند. این فتنه بسیار سنگین بود و در راستای براندازی، برنامه‌ریزی شده بود.

وی با بیان اینکه باید ۹ دی را قدر بدانیم، گفت: ۹ دی از نعمت‌هایی است که خداوند به بنده‌هایش می‌دهد و طبق قول خداوند، «در اختلافی که رخ داده بود، شما در لبه آتش قرار داشتید که دامان همه شما را می‌گرفت و همه را آتش می‌زد و خاکستر می‌کرد»؛ این دست خدا بود که شما را نجات داد.

صدیقی خاطرنشان کرد: اینها با اصل ولایت و هم با ولی اعلام دشمنی کردند. ماه مبارک رمضان در ملاء عام روزه‌خواری کردند و به این کار مباهات کردند. روز عاشورا به مقدسات ما اهانت کردند. این آقایان سران فتنه نسبت به کشورهای خارجی و دشمنان جمهوری اسلامی که از آنها حمایت کرده بودند و اتهامات را متوجه ایران کرده بودند، نسبت به کسانی که به مقدسات توهین کردند و ولایت‌فقیه را زیر سؤال بردند، هیچ موضع‌گیری نکردند.

اتهامات سنگینی برای جریان فتنه قابل احصاء است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اتهامات سنگینی در این پرونده برای جریان فتنه قابل احصاء است که اگر روزی دادگاهی قرار باشد برگزار شود، این جرم‌های سنگین، شامل ایجاد آشوب، ایجاد اغتشاش، تعرض به مؤمنین، از بین بردن اعتبار بین‌المللی ایران، هموار کردن راه تحریم و صدمه زدن به افکار عمومی، قابل بخشش نیست.

وی ادامه داد: برخی نانشان در حرف‌های بی‌ربط است. این افراد می‌فهمند چه می‌گویند که باید مسئله حصر از بین برود؛ چه انگیزه‌ای دارند؟ با وفا، ایمان و بصیرتی که از این مردم سراغ داریم، می‌دانیم که این مردم تا ظهور امام زمان (عج) این انقلاب را زیر پرچم ولایت حفاظت خواهند کرد.

صدیقی اظهار داشت: خدایا تو شاهدی که این مردم با اخلاص کامل و با همه وجود، از دین، قرآن، امامت و ولایت تاکنون دفاع کردند و الان هم با تمام وجود پای انقلاب ایستاده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود آزادی حلب را تبریک گفت و اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ و تکفیری‌ها نتوانستند کاری کنند، خداوند پوزه آنها را به خاک مالید و حلب بار دیگر به قیمت خون شهدای مدافع حرم آزاد شد.

 پیروزی حلب، پیروزی اسلام ناب، انقلاب و جبهه ولایت است

وی این پیروزی را پیروزی فرهنگی و اعتقادی خواند و گفت: این پیروزی، پیروزی اسلام ناب، انقلاب و جبهه ولایت است. حامیان تروریست‌ها کاملاً منزوی و سرافکنده شده‌اند.

صدیقی همچنین سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی را تبریک گفت و اظهار داشت: در آن زمان بیش از ۵۰ درصد در کشورمان بیسواد داشتیم و امروز بیش از ۸۰ درصد در کشورمان دارای سواد هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در اینجا لازم است از پرچمدار صحنه‌هایی که در آن صحنه‌ها کسی قدم نگذاشته بود؛ یعنی استاد عزیز حاج آقای قرائتی تشکر می‌کنم و از نمازگزاران می‌خواهم برای سلامتی ایشان دعا کنند تا همچنان زبان پاک ایشان در راه قرآن سخن بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث بحرین گفت: در مقابل مدعیان حقوق بشر، ملتی می‌خواهند آرایشان اعتبار داشته باشد. مدت‌هاست بزرگان این ملت در زندان هستند، مساجد و حسینیه‌هایشان تخریب می‌شود. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که متولد و بزرگ‌شده بحرین است را رژیم غیربحرینی سلب تابعیت کرده است.

صدیقی ادامه داد: آب را به روی مردم بستند و راه ورود مردم به آن محل را بستند، اما مردم بحرین برای دفاع از آزادی، در آنجا تحصن کردند. حمله مأمورین بحرینی با حضور به موقع مردم خنثی شد و مزدوران ترسو فرار کردند.

اقدامات رژیم بحرین مایه ننگ سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: این اقدامات رژیم بحرین مایه ننگ سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری است؛ سازمان ملل توجیه‌گر اینهاست.

وی افزود: در یمن، عربستان سعودی قارون زمان روی نفت نشسته و با پول نفت قصد دارد کشورهای اسلامی را نابود کند. توقعی از سازمان‌های بین‌المللی وجود ندارد، مقاومت و استقامت ملت‌ها موجب نابودی رژیم‌های خودکامه خواهد بود.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، نقض برجام را قابل پیش‌بینی خواند و گفت: مقام معظم رهبری از روز اول با صدای رسا که این صدا به همه نسل‌ها خواهد رسید، اعلام کردند که «ما به طرف مقابل بدبین هستیم، آمریکا عهدشکن است».

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: آن روز که عزیزان ما دست‌اندرکار آن توافق بودند، باید با استحکام بیشتری وارد می‌شدند و به زودی تسلیم نمی‌شدند.

رئیس جمهور در مقابل نقض عهد آمریکا اقدامی در تراز کشوری انقلابی و قدرتمند که شاخ آمریکا را در منطقه شکسته است، انجام دهد

وی اظهار داشت: حال که آنها نقض عهد کردند باید مقابله‌ای در تراز کشوری انقلابی قدرتمند که شاخ آمریکا را در منطقه شکسته است، در منطقه حرفش نفوذ دارد و جوانان انقلابی منطقه، حرکت‌های آزادی‌بخش منطقه از این ام‌القراء نشأت گرفته است، انجام شود.

صدیقی گفت: بجاست که دولت به مقابله‌های دم‌دستی اکتفا نکند، آنچه که آقای رئیس‌جمهور به سازمان انرژی اتمی دستور داده‌اند، موضوعی نبود که برای آمریکا مشکلی ایجاد کند؛ خود آنها هم گفته‌اند که این دستور خلاف برجام نیست و برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کند. باید کاری انجام شود که نشان دهد جمهوری اسلامی قدرتمند است. توقع ما از مسئولان قدمی عزت‌ساز و برخورد جدی با نقض برجام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی برنامه ششم در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی علی‌رغم عدم ارائه لایحه برنامه از سوی دولت با تمهیداتی برنامه ششم را تهیه کرد و ما توقع داریم اولویت‌ها که مسئله اشتغال جوانان و اقشار آسیب‌پذیر است، مورد توجه قرار گیرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو