زمان انتشار: ۳ دی ۱۳۹۵ -

ابر آتشفشان ایتالیا در حال فعال شدن است

آخرین تحقیقی که در یک نشریه علمی منتشر شده نشان می دهد یکی از ابر آتشفشان های خاموش در ایتالیا به زودی فعال خواهد شد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از نشنال جئوگرافیک،  جیووانی چیودینی رهبر گروه تحقیقاتی موسسه  ملی جئو فیزیک در ایتالیا می گوید: براساس اندازه های فیزیکی و مدل سازی کامپیوتری، ما پیش بینی می کنیم مواد مذاب در حال رسیدن به دمای خاصی در ابر آتشفشان Campi Flegre واقع در ناپل هستند.

پیش بینی می شود در آینده نزدیک گازهای همراه مواد مذاب به طور ناگهانی از آتش فشان خارج شوند. این امر به آتش فشانی بزرگ تبدیل خواهد شد. با این وجود دانشمندان زمان دقیق این رویداد را نمی توانند تخمین بزنند. حال آنکه  یکی از بزرگترین آتش فشان هایی که در چهار هزار سال گذشته اتفاق افتاده نیز به Campi Flegrei تعلق دارد.

درهمین راستا  دولت ایتالیا نیز اقداماتی را با توجه به نتایج تحقیق در نظر گرفته و مشغول انجام تحقیقات علمی بیشتر است.

Campi Flegre در زبان ایتالیایی به معنای «زمین های سوزان» است. Campi Flegre هم مانند بقیه ابر آتشفشان ها  فقط یک دهانه خروجی مواد مذاب ندارد. بلکه مجموعه ای از  چند دهانه آتش فشانی است که در  زیر زمین یا زیر دریای مدیترانه  قرار گرفته اند. این ابر آتشفشان شامل ۲۴ دهانه و همچنین آبفشان های متعدد و خروجی های هواست تا گازهای داغ از آن خارج شود.

این درحالی است که ناپل یکی از پرتردد ترین مناطق کره زمین به حساب می آید و وقوع آتشفشان در این منطقه نتایج فاجعه بار ی خواهد داشت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو