زمان انتشار: ۳ دی ۱۳۹۵ -

پیروزی در حلب به معنای پایان جنگ نیست

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که پیروزی در حلب به معنای پایان جنگ نیست اما اعلام می کنیم که پس از حلب، هدف سرنگون کردن نظام سوری شکست خورد و ناکام ماند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان در جمع دانشجویان سخنرانی و به بیان مواضع خود در قبال تحولات داخلی و خارجی پرداخت.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: به تمامی مسلمانان و مسیحیان و همه لبنانی ها اعیاد پیش رو را تبریک می گویم. به تمامی مدافعان و مجاهدین در ارتش لبنان، مقاومت و تمامی مجاهدان مقاومت در لبنان و فلسطین نیز تبریک عرض می کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: اسلام هیچگاه مانند سال های اخیر از طریق رسانه ها مورد هجمه قرار نگرفته بود. طی ده های گذشته هیچ گروهی همانند کاری که گروه های مسلح و در رأس آنها داعش به نام رسول الله انجام می دهند، مرتکب نشده بود. این گروه های تروریستی از سال های گذشته در سطح تمدنی، فرهنگی، فکری و معنوی کشتار وسیعی به راه انداخته اند.

سید حسن نصرالله بیان داشت: همگان باید جنایات تکفیری ها را محکوم کنند و هر کس که سکوت کند، در دادن فرصت برای توهین به اسلام و کل دین، شریک است. وهابی ها عید میلاد پیامبر را تکفیر می کنند و این عید را به رسمیت نمی شناسند. طی سال های اخیر نیز هر کس که این میلاد را جشن بگیرد، هدف حملات و انفجارها قرار می دهند. زیرا وهابی ها در صدد هستند تا تفکر خود را به زور سلاح تحمیل کنند.

دبیرکل حزب الله افزود: برخی عهده دار این جنگ هستند و از طریق رسانه ها این نبرد درباره عید پیامبر را رهبری می کنند. هر کس که جشن به مناسبت میلاد پیامبر را تکفیر کند، عید میلادعیسی مسیح را هم تکفیر خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: فاجعه انفجار کودک با خونسردی انجام شد و پس از آن نیز آن عامل وحشی ظاهر شد و گفت که کودک را پیش خدا فرستاده است! این حادثه جدید نیست بلکه پیش از این در نیجریه نیز رخ داده بود و ما برای رسوا کردن این حوادث و محکوم کردن آن مسئول هستیم

سید حسن نصرالله در خصوص آتش زدن دو نظامی ترکیه توسط داعش در الباب سوریه نیز تصریح کرد: جنایت آتش زدن سربازان ترکیه را محکوم می کنیم و این موضوع را اسلام و هیچ انسانی نمی پذیرند.

وی در ادامه عنوان کرد: در رسانه های غربی و عربی از تروریسم اسلامی و اسلام افراطی سخن می گویند و این یک جنگ روانی و رسانه ای است. اسلام یک نوع است و آن هم اسلام محمد رسول الله است و لاغیر.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ارتش آمریکا در هیروشیما واقع در ژاپن و دیگر مناطق آنگونه جنایت کرد اما هیچ کس از این جنایت دم نزد یا آن را تروریسم مسیحی نخواند. همچنین در رابطه با یهودیت هم این اتفاق نیفتاد. کشورهای حامی تروریسم را به تجدیدنظر و متوقف کردن حمایت خود از تروریست ها فرا می خوانیم. آنچه در «الکرک» اردن روی داد، بیانگر این است که دولت اردن باید حمایت خود را از تروریست ها متوقف کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دولت ترکیه و حزب حاکم بر این کشور بیش از دیگران از داعش حمایت کرد و این موضوع واضح است؛ حتی آمریکا نیز از آن سخن می گوید. در برهه کنونی دولت ترکیه بیش از دیگران در آتش داعش می سوزد و این کشور با قاچاق نفت و انتقال عناصر مسلح و پول، بیش از همه به داعش کمک کرد. این در حالی است که دولت ترکیه نمی خواهد مردم این کشور در خصوص چگونگی حمایت آنکارا از داعش به وسیله قاچاق نفت، سلاح، پول و هر آن چیزی که اردوغان تقدیم تروریست ها کرد، مطلع شوند.

دبیرکل حزب الله اعلام کرد: هزاران نفر از کشورهای مختلف در حلب جنگیدند و ده ها هزار نفر نیز در جنگ های اخیر حضور داشتند. به علاوه صدها عامل انتحاری و «انغماسی» نیز خودشان را در این نبردها منفجر کردند.

وی تاکید کرد: درگیری ها و نبرد به صورت روزانه ادامه دارد و زمانی که در کنار این دستاورد و پیروزی توقف می کنیم، باید به جان فشانی ها و قربانی ها نیز توجه کنیم.  اینکه گروه های مسلح برای توجیه شکستشان مدعی هستند هیچ کس از آنها حمایت نکرد، اشتباه است. زیرا از آنها حمایت تسلیحاتی و اقتصادی گسترده ای شد و برای کمک به آنها عناصر مسلح وارد می کردند.

سید حسن نصرالله بیان داشت: در صورتی که کمک های کشورهای غربی و عربی به تروریست ها در سوریه را با کمک کشورهای عربی به فلسطینی ها مقایسه کنیم، میزان و عمق آنچه در سوریه رخ داد، روشن می شود. آنچه که روی داد، اعزام نظامیان ارتش سعودی یا قطری به سوریه نبود بلکه ارائه تمامی حمایت ها و کمک ها به تروریست ها از سوی سعودی ها و قطری ها بود. امروز نیز ترک ها پس از اتفاقاتی که برای نظامیانشان افتاد، در حال لمس کردن شکست ها و خساراتشان هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم، رهبران، ارتش و متحدان سوریه عزم خود را برای مبارزه و پیروزی جزم کردند. دشمنان، تصاویر جنایات و کشتار دشمن صهیونیستی در ضاحیه جنوبی و غزه به همراه عکس کودکان گرسنه در یمن را در دست گرفته و مدعی شدند این تصاویر متعلق به حلب سوریه است.

وی همچنین گفت: طی هفته گذشته همزمان با خروج شهروندان از شرق حلب، عناصر مسلح نیز با سلاح هایشان از این مناطق خارج شدند. آیا داعش یا جبهه النصره و یا عناصر مسلح تاکنون وارد شهری شده اند و به شهروندان یا جنگجویان حاضر در آن شهر اجازه داده باشند که از آن منطقه خارج شوند؟

سید حسن نصرالله عنوان کرد: نظام سوریه موفق شد شهروندان و عناصر مسلح را با سلاح هایشان از حلب و حمص و خان الشیخ و دیگر مناطق خارج کند. مناطق «فوعه» و «کفریا» همچنان تحت محاصره هستند و از داخل و خارج از آن دفاع می شود. عناصر مسلح حل و فصل اوضاع را نمی پذیرند و مردم را به عنوان گروگان می خواهند. با سختی برخی از خانواده ها و افراد مریض از این مناطق خارج شدند.

وی همچنین گفت: هیچکس در سوریه و متحدان سوریه تغییر ترکیب جمعیتی سوریه را نمی خواهند اما گروه های مسلح در صدد این کار هستند. نبرد حلب یکی از شکست های سنگین طرح دشمن و یک پیروزی بزرگ برای جبهه مدافع و ضدتروریسم است. این دستاورد پیشرفت و تغییری بزرگ در جبهه ما و در عرصه های نظامی، سیاسی و معنوی است.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: پیروزی در حلب به معنای پایان جنگ نیست اما اعلام می کنیم که پس از حلب، هدف سرنگون کردن نظام سوری شکست خورد و ناکام ماند. نظامی که بر دمشق، حمص، حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و دیگر مناطق مسلط شده است، نظامی قوی و حاضر است.

وی همچنین تاکید کرد: باید از پیروزی در حلب و خود شهر حلب در برابر حملات آتی محافظت کرد و این پیروزی را تثبیت و تحکیم کرد تا در عرصه میدانی و سیاسی از آن استفاده شود.  این پیروزی متعلق به تمامی کسانی است که جان فشانی کرده و از سوری ها و متحدان دفاع کردند اما در اصل این پیروزی پس از خدا متعلق به ملت و رهبران سوریه است.

سید حسن نصرالله سپس به اوضاع بحرین و شیعیان این کشور اشاره کرد و افزود: حکومت بحرین را به تعقل فرا می خوانیم. آنها نباید کار را به جایی بکشانند که موجب پشیمانی زیاد خود و حامیانشان گردند.

وی در ادامه به اوضاع داخلی لبنان و تشکیل دولت جدید این کشور پرداخت و تصریح کرد: دولت لبنان تشکیل شد و نباید در مسیر آن مشکلی ایجاد شود. زیرا بر سر آن توافق شده است. در حال حاضر باید در رابطه با قانون انتخابات اقدام شود و این دولت باید مسئولیت های خود را در قبال انتخابات نمایندگان برعهده گیرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: این دولت نباید از مسئولیت های خود در قبال وضعیت معیشت مردم شانه خالی کند. برخی دائم می گویند که دولت کنونی ، دولت حزب الله است. آنها این سخن را در زمان میقاتی نیز می گفتند و امروز هم در دوران دولت سعد حریری مطرح می کنند. ما نسبت به اجرای گفتگو میان تمامی طرف ها در راستای منافع لبنان تاکید می کنیم.

وی همچنین گفت: رایزنی ها در خصوص قانون انتخابات مثبت بوده است و این موضوع را تمامی طرف های سیاسی اعلام کرده اند. کشور ما در راستای ثبات سیاسی پیش می رود؛ درست همانگونه که به سوی ثبات امنیتی پیش می رود اما باید نسبت به اقدامات گروه های تروریستی به دلیل شکست هایشان هوشیار باشیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو