زمان انتشار: ۷ دی ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل آگاه سازی و آموزش است

معاون فرماندار نور گفت: مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل آگاه سازی و آموزش است و هدف از آن کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی‌ها در مقابل تهدیدهاست.

جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نور در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سعید یزدانی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درمورد توجه به پدافند غیرعامل و سیاست‌های مصوب، گفت: تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها موظفند فعالانه وارد عمل شوند و حضور بیشتری در این زمینه داشته باشند چرا که پدافند غیرعامل امری ضروری و مهم است.

 

وی افزود: امروز همه ما باید خود را به آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی تجهیز کنیم تا  در برابر هر نوع تهدید وبحرانی آمادگی پاسخ را داشته باشیم.

معاون فرماندار نور در ادامه خاطرنشان کرد: تهدید همیشه الگوی ثابتی ندارد و همیشه متغیرات زمانی تهدید به اقتضای وضعیت ومکان ظهور پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان این که مهمترین موضوع در پدافند غیرعامل آگاه سازی و آموزش است افزود: پدافند غیرعامل مصونیت سازی است و هدف از آن کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی‌ها  در مقابل تهدیدهاست.

 

 

 

یزدانی در خصوص مدیریت بحران گفت:  ما باید برای مقابله با بحران از هر نوع، آمادگی کامل داشته باشیم و با روشهای مقابله آشنا باشیم که این خود از زیر مجموعه پدافند غیر عامل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پدافند غیر عامل گفت: با توجه به اینکه کشور ایران دارای موقعیتی خاص و استراتژیک می‌باشد، لذا همواره در معرض طمع و تهاجم دشمنان داخلی و خارجی بوده است و از این رو، توجه به مبانی پدافند غیرعامل به افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقای پایداری ملی کمک شایانی می‌کند.

معاون فرماندار با بیان این که جنگ‌های کنونی در دنیای امروز با محوریت تخریب و نابودی زیر ساخت‌های حساس و تاسیسات زیربنایی هدف گذاری می‌شوند، افزود: رعایت الزامات زیربنایی در پروژ‌های عمرانی در راستای پدافند غیر عامل و لحاظ کردن مبانی این نوع از پدافند در اجرای پروژه‌های عمرانی زیربنایی از ضروریات است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو