زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور:

مرز ما با فتنه گران حول محور ولایت است

امام جمعه نور گفت: مرز ما با فتنه گران حول محور ولایت است و هر کسی ولایت را قبول ندارد از گردونه ایمان و مذهب خارج است زیرا یکی از اصول دین ما را ولایت تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در نماز جمعه نور با اشاره به رعایت تقوا و حجاب اظهار کرد: باید اعمال خود را محاسبه کنیم و هر روز به خدا و نفس خودمان حساب پس دهیم.

وی گفت: باید اعمال و رفتار ما سبب نزدیکی به خدا و رشد معنوی ما شود و در این راستا باید نسبت به اعمال خود حسابرسی کنیم.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: علم و دانش باید در راستای رشد معنوی، نزدیکی به خدا و روشنایی راه برای انسان شود وگرنه غرور کاذب سبب گمراهی و سقوط انسان می‌شود.

خطیب جمعه نور گفت: خداوند انسان را آفریده و ابزار معرفت و شناخت همانند حواس پنجگانه را نیز به او عطا کرده است تا انسان با استفاده از آن به درک درست و رشد تعالی دست پیدا کند و هرچه انسان نیکوکارتر با تقواتر باشد به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

امیری ارجمند با قدردانی از مردم و کسانی که در مراسم روز ۹ دی، روز بصیرت، جلوه حقانیت و میثاق با ولایت شرکت کردند، افزود: دشمنان خارجی با نقشه‌ای از پیش تعیین شده و با همراهی فتنه‌گران داخلی فتنه ۸۸ را به وجود آوردند و در روز عاشورا آن را به اوج خود رساندند.

وی گفت: مردم با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی در ۹ دی با حرکتی خود جوش به خیابان‌ها آمدند و به دشمنان نشان دادند که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

امام جمعه نور تصریح کرد: مرز ما با فتنه گران حول محور ولایت است و هر کسی ولایت را قبول ندارد از گردونه ایمان و مذهب خارج است زیرا یکی از اصول دین ما را ولایت تشکیل می‌دهد.

امیری ارجمند اظهارکرد: ۹ دی یوم الله است و نقش آن بصیرت افزایی است زیرا دشمن در صدد است تا مردم را از نظام اسلامی و ولایت جدا کند و باید هر کسی که بین مردم و ولایت که بر گرفته از ولایت امام زمان است(عج) است، فاصله ایجاد می‌کند آگاهانه و عالمانه با آن برخورد کنیم.

وی از ستاد بزرگداشت ۹ دی، اداره تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران نور، ستاد نماز جمعه، شهرداری و تمام دست اندرکاران این برنامه در شهرستان نور قدردانی وتشکر کرد.

امام جمعه نور قطعنامه سازمان ملل و شورای امنیت را که برای نخستین بار بر علیه اسرائیل و شهرک سازی‌های آن صادر شد را مسئله سیاسی نام برد و تصریح کرد: اسرائیل در آمریکا، اروپا و ۵+۱ نقش آفرین است و همه همدستان اسرائیل هستند.

خطیب جمعه نور با اشاره به اسرائیل گفت: اسرائیل باید برای مسیحیان روشنگری شود و مسلمانان باید نیز بیدار باشند، گرچه برخی حاکمان خبیث قراردادهای متنوع و مکرر با اسرائیل می‌بندند که جای بسی تأسف است.

امیری ارجمند با اشاره به همکاری سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه پس از آزادسازی حلب و نشست در قزاقستان برای ایجاد آتش بس اظهارکرد: به غیر از النصره، داعش و القاعده آنهایی که خواهان صلح و آرامش هستند، می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی علت حضور ایران در سوریه را جلو گیری از کشتار نام برد و افزود: ترکیه که معبر تروریست‌ها و محل آموزش‌‌‌‌ آن‌ها بوده است، امروز خود را علیه تروریست نشان می‌دهد و از طرفی دیگر با‌‌ آمریکا و اسرائیل پیمان می‌بندد.

امام جمعه نور با اشاره به فایل صوتی وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که اشتباه کردم که به جان کری اعتماد کردم یاد آورشد: یک برداشت از این فایل صوتی این است که ظریف بیش از دوسال که در دیپلماسی شرکت کرده است همواره اعتماد کرده است و نگاه دیگر این است که موردی اشتباه کرده و اعتماد کرده است، همان‌طور که رئیس مجلس گفته است تمدید تحریم‌ها که جان کری گفته از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد آن را وتو کند همان اعتماد اشتباه بوده است نه اینکه همه چیز بر مبنای اعتماد بوده است وهمانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: دشمن قابل اعتماد نیست.

خطیب جمعه نور در پایان از مردم خواست تا همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از رزمندگان جان بر کف حمایت مادی ومعنوی کردند و سبب پیروزی اسلام بر کفر شدند، اکنون با پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه و عراق و رزمندگان اسلامی که از جان و مال خود برای دفاع از اسلام گذشتند و در برابر دشمنان دین ایستادند با حمایت مادی و معنوی خود آن‌ها را یاری رسانند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو