زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ -

شیخ الاسلام :

شیعه و سنی به اعدام شیخ نمر معترض خواهند بود/ آل سعود حماقت کرد

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک شیعه و سنی نسبت به اعدام شیخ نمر معترض بوده و به زودی در نقاط مختلف جهان اسلام شاهد تظاهرات گسترده علیه این اقدام آل‌سعود خواهیم بود.

 

به گزارش سرای نو ر؛حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه عربستان باید بداند اقداماتی که در منطقه انجام می‌دهد پیش از همه گریبان خودش را خواهد گرفت گفت: از زمانی که حکومت عربستان به دست یک بچه ۳۰ ساله افتاده است، تصمیمات حکومت آل‌سعود بدون پشتوانه فکری انجام می‌شود.

وی افزود: این فرد یک انسان غیرعادی است؛ وقتی از ائتلاف ضدتروریستی سخن گفت بدون آمادگی قبلی و بدون اینکه از کشورهای دیگر سئوال کند که آیا این ائتلاف را قبول دارید یا نه، به اعلام آن اقدام کرد. همین اشتباهش را بعد از ملاقاتش در پاریس وقتی مصاحبه مطبوعاتی انجام می‌داد نشان داد که یک انسان معقول نبوده و مشکلات روانی فراوانی دارد.

مشاور امور بین الملل رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه حکومت آل‌سعود به دست شاهزاده‌های کم‌تجربه افتاده است ادامه داد: ملت عربستان اولین و صحیح‌ترین اقدامش این است که به طور جدی تصمیم بگیرد که آیا این‌گونه جنایات باید بی‌پاسخ بماند یا پاسخ کوبنده‌ای داشته باشد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر جسارت نه، بلکه حماقت است گفت: آل‌سعود حماقت‌های این‌چنینی بسیار انجام داده است، در یمن تصور می‌کردند که می‌توانند دو هفته‌ای به اهدافشان برسند، اما پایشان در باتلاق آن گیر کرد. در سوریه همین‌طور و در قضایای مالی به خصوص نفت حماقت کرده است که دیر یا زود پاسخگوی این حماقت های خو خواهد بود.

وی با بیان اینکه عقل پشت تصمیم‌گیری‌های آل سعود نیستادامه داد: شاهزادگان عربستانی به فکر عاقبت اقداماتشان نیستند؛ مثل قماربازی هستند که آنقدر ادامه داده، تا اینکه تمام هستی خود را می‌بازند.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با اشاره به اینکه بدون شک شیعه و سنی نسبت به اعدام شیخ نمر معترض خواهند بود و به زودی در نقاط مختلف جهان اسلام شاهد تظاهرات گسترده علیه این اقدام آل‌سعود خواهیم بود گفت: همه علمای جهان اسلام این اقدام را محکوم خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به آن موضع سختی خواهد گرفت که این موضع گیری را در بیانات مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواهیم دید.

شیخ الاسلام درباره سکوت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر نسبت به این اقدامات رژیم آل سعود با اشاره به اینکه صحنه بین‌الملل، صحنه تسلیم طاغوت و استکبار است نه صحنه تسلیم حق و عدالت گفت: عربستان وسیله‌ای در دست استکبار و اهداف آن است؛ آل‌سعود به ملت خود اعتقاد نداشته و به آن متکی نیست و در عوض همه ثروت این کشور را متعلق به شاه آن دانسته که آن را بین رعایای خود تقسیم می‌کند.

وی افزود: اشکال همین‌جاست که ساختار بین‌المللی به دنبال حق و حقوق بشری نیست، ساختاری است که استکبار برای ادامه ساختار خود آن را ساماندهی کرده، گروه‌ها را تقویت می کند و به آنها نقش می‌دهد اما در نهایت چیزی دست بشریت را نمی‌گیرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه نمی‌توان فهمید دلیل اقدامات عربستان در یمن چیست و یا مخالفت‌هایی که با راه‌حل‌های سیاسی در سوریه انجام می‌دهد، چه دلیلی دارد گفت: به نظر می رسد عربستان با دامن زدن به تعصبات طایفه‌گری تلاش می‌کند از فشار عناصر تندرو و گروه‌های تروریستی مثل داعش نسبت به خود کاسته و مسیر این فشارها را منحرف کند تا وانمود کند خود ضدشیعه بوده و اقداماتی همچون اعدام یا ترور علمای شیعه را در دستور کار دارد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با بیان اینکه اقدامات عربستان در تولید، تکثیر و پشتیبانی تروریست‌ها توجیه منطقی ندارد خاطرنشان کرذ: تروریسم در منطقه دامن عربستان را خواهد گرفت، چون گروه های تندرو مدعی حکومت هستند و روزی داعیه حکومت مکه و مدینه را خواهند داشت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو