زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ -

محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری:

تفنگداران آمریکایی چاره ای جز تسلیم نداشتند/ نمایش اقتدار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توقیف شناورهای آمریکایی پس از تجاوز به آبهای ایران را موجب به حاشیه رفتن جوسازی های عربستان علیه ایران دانست.

 

به گزارش سرای نور؛محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفتگوی ویژه به تشریح ابعاد توقیف دو شناور آمریکایی در آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس پرداخت.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس گفت: این حادثه بسیار خطرناک بود و کافی بود تنها یک تیراندازی صورت بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شاهد بودیم یک ارتش ابر قدرت اینطور آرام در دستان پاسداران ما قرار می گیرند و این حادثه خیلی از حاشیه های روزهای اخیر عربستان را به حاشیه برد.

رضایی با تاکید بر اینکه پاسداران ما به درستی از تاکتیک خود استفاده کردند گفت: تفنگداران آمریکایی وقتی به خود آمدند که دیدند چاره ای جز تسلیم شدن ندارند. وی اقدام یکی از خلبانان آمریکایی را تحریک آمیز خواند و افزود: آقای ظریف در این باره باید با طرف مقابل صجبت کرده و هشدار بدهد که این کار خطرناک است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام ناوهای آمریکایی را تجاوز ندانست و ادامه داد: آنها قبل از رسیدن به جزیره فارسی اخطار گرفتند و تغییر مسیر دادند.

رضایی با تاکید بر اینکه معمولا ارتش ها گزارش درستی به کشورشان نمی دهند افزود: آقای ظریف باید از مانور هوایی آمریکا به آنها گزارش بدهد، زیرا آنها باید قواعد بین المللی را رعایت کنند. ناوهای آنها آرایش گرفته بودند.

وی خاطرنشان کرد: عکس هایی که از نظامیان آمریکا منتشر شده نشان می دهد که حتی آنها تبلیغات دروغین آمریکا را که ایرانی ها و پاسداران تروریست هستند را باور نکرده اند زیرا در این صورت آنقدر راحت دراز نمی کشیدند. ایران در این حادثه از یک طرف اقتدار خود و از طرف دیگر ادب و اخلاق خود را نشان داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دو پیام اقدام نیروی دریایی سپاه گفت: یک پیام برای کشورهای منطقه خواهد بود و آن اینکه ایران توانسته است بزرگترین ارتشی های دنیا را بگیرد و با قدرت آزاد کند؛ بنابراین عربستان به خود ننازد که مردم یمن را می کشد، مردمی که هیچ سلاحی ندارند.

رضایی تصریح کرد: اولین پیام برای عربستان بود که خودش خود را جمع کند؛ زیرا چنین قدرتی بقل گوش شما وجود دارد که آقای کری مجبور می شود چندبار تماس بگیرد بگوید اشتباه شده است.

وی پیام دیگر این اقدام را رفتار احترام آمیز و اخلاقی ایران برشمرد و تصریح کرد: اقدام ایران باید با اقدام تروریست ها مقایسه شود که آنها چطور رفتار می کنند و ایران چطور. این پیام دیگری به مردم آمریکا بود و مردم این کشور قطعا این را خواهند دید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا به راحتی می تواند به عربستان غلبه پیدا کند اما فرمولی برای غلبه بر ایران ندارد، افزود: ساخت موشک را ادامه می دهیم و هر مقدار که بخواهیم تولید و انبار می کنیم. روی مسائل دفاعی به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

رضایی در خصوص احتمال عدم اجرای برجام از سوی طرف آمریکایی گفت: آمریکاییها راهی جز تن دادن به توافقات ندارند و باید آن را اجرا کنند.

وی درباره احتمال کاهش سه برابری قیمت نفت در آینده اظهارداشت: شرایط اصلا خوب نیست و هم اکنون ۵۰۰ میلیون بشکه نفت روی دریا مازاد است و عربستان هم بی محابا در حال پمپاژ نفت است. قاعدتا سال آینده قیمت نفت پایین است. عربستان متوجه نیست که چه آینده وحشتناکی برای آن طراحی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص اهمیت انتخابات آتی گفت: حفظ استقلال و امنیت ایران در ۴ الی ۵ سال آینده بسیار مهم است و در این سالها اقتدار و امنیت ایران مورد هدف قرار می گیرد و کارهایی که عربستان می کند برای هدف قرار دادن امنیت و اقتدار ما است.

رضایی با بیان اینکه به دلیل آینده نگری لباس پاسداران را پوشیده است گفت: مردم باید کسانی را به مجلس بفرستند که از ارزشها و آرمانهای انقلاب دفاع کنند. تهدیدات علیه ما زیاد است و ما باید در عرصه داخلی و خارجی هوشیار باشیم و قدر این آرامش و امنیت را بدانیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو