زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ -

با کنترل کامل بر «عتمان و مایر»؛

وقتی نبض تروریست ها ایستاد/ پیشروی مقاومت ادامه دارد

پیشروی های ارتش سوریه در نبرد با تروریست های تکفیری شدت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از مناطق حیاتی تحت سیطره تروریست ها همچون دو شهرک «عتمان» و «مایر» به کنترل نیروهای سوری درآمده است.

 

به گزارش سرای نور؛ ارتش سوریه طی روزهای اخیر موفقیت های بسیاری را در عرصه میدانی کسب کرده است، این پیروزی ها که از شب گذشته شدت بیشتری به خود گرفته در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه توانستند در نبرد با تروریست های تکفیری به طور کامل کنترل شهرک عتمان در شمال شهر درعا را به دست بگیرند. در جریان این عملیات، تروریست ها سلاح ها و تجهیزات خود را به ارتش سوریه واگذار کردند.

شهرک عتمان تنها چند کیلومتر با مرکز درعا فاصله دارد. نیروهای سوری هم اکنون در حال پاکسازی شهرک عتمان از مین های کاشته شده توسط تروریست ها هستند. بنا بر اعلام مسئولان امنیتی سوریه، شهرک عتمان یک منطقه استراتژیک در شهر درعا محسوب می شود.

در اهمیت شهرک عتمان ذکر این نکته ضروری است که این منطقه به مثابه نبض حیاتی گروه های تروریستی محسوب می شد.

نیروهای سوری همچنین در ادامه پیشروی های خود در استان حلب امروز موفق شدند کنترل شهرک «رتیان» را به طور کامل به دست بگیرند. در همین راستا نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان روز گذشته مواضع تروریست ها را در شهرک «بیانون» واقع در غرب رتیان هدف قرار داده بودند.

در پی زمین گیر شدن تروریست ها در حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه به بیانون، نیروهای زمینی با پشتیبانی جنگنده های روسیه و سوریه وارد این شهرک شدند و آن را پاکسازی کردند.

فتح مایر

همچنین در پی پیشروی نیروهای سوری در شهرک «مایر» واقع در شمال شرق «نبل»، صدها تروریست از شمال شهرک مایر به سمت گذرگاه مرزی «باب السلامه» در مرز ترکیه فرار کردند. نیروهای سوری مواضع تک تیراندازهای تروریست در اطراف شهرک مایر را هدف قرار می دهند.

نیروهای سوری هم اکنون موفق شده اند کنترل نیمی از شهرک مایر را به دست بگیرند و در حال پیشروی در عمق این شهرک هستند. آخرین خبرها از شدت درگیری نیروهای سوری با تروریست ها در شهرک مایر حکایت دارد.

نیروهای ارتش سوریه در حال تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده شهرک مایر هستند. با کنترل شهرک مایر، قاچاق سلاح از ترکیه به گروه های تروریستی مستقر در سوریه بسیار دشوار خواهد بود.

سناریوی آل سعود

همزمان با پیروزی های ارتش سوریه، ژنرال «احمد العسیری» سخنگوی ارتش دفاع رژیم سعودی روز پنجشنبه گفته بود که ریاض آماده است تا برای نبرد با داعش، نیروی زمینی به سوریه اعزام کند منوط به اینکه رهبران ائتلاف ضد داعش در نشست آتی خود در بروکسل با عملیات زمینی در این کشور موافقت کنند.

ژنرال احمد العسیری که سخنگوی ائتلاف عربی در یمن نیز برعهده دارد، به خبرگزاری آسوشیتدپرس و تلویزیون العربیه گفته که عربستان از زمان آغاز عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۴ در آن مشارکت دارد ولی اکنون آماده اعزام نیروی زمینی به این کشور است.

پیشنهاد تازه رژیم سعودی در حالی مطرح شده است که مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن به دلیل فقدان پیشرفت تا ۲۵ فوریه متوقف شد.

به گزارش مهر، به نظر می رسد شکست های اخیر گروه های شورشی مورد حمایت آل سعود در سوریه موجب شده تا ریاض برای از دست ندادن بیشتر موقعیت در سوریه دست به کار شده و سناریوی جدیدی را آماده اجرا کند.

از زمان آغاز بحران در سوریه، رژیم سعودی به همراه چند کشور عربی و غربی و همچنین ترکیه در صف حامیان گروه های شورشی در آمده و با ارسال تسلیحات و همچنین تسهیل سفر تروریست ها به سوریه شدند اما اکنون پیروزی های جبهه مقاومت موجب شده تا هزینه پنج ساله آل سعود و متحدان آن بیهوده باشد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو