زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ -

۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی در راه ایران

تایلند پس از 10 سال قرارداد فروش برنج با ایران امضا کرد که به گفته یک مقام تایلندی در سفر وزیر بهداشت به این کشور در اواخر سال 2016 توافق آن حاصل شده بود و تا 2 ماه آینده 50 هزار تا 100 هزار تن برنج سفید به ایران ارسال خواهد شد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از بانکوک پست، تایلند پس از ۱۰ سال قرارداد فروش برنج با ایران امضا کرد که به موجب آن طی یک یا دو ماه آینده ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تن برنج سفید به ایران ارسال خواهد کرد.

سومبات چالرمووتینان، رئیس شرکت ایشیا گلدن رایس گفت پس از اینکه وزیر بهداشت ایران در اواخر سال گذشته از این شرکت بازدید کرد، ما همان‌موقع به توافقی برای فروش برنج به دولت ایران دست یافتیم.

تقاضای اولیه برای خرید ۵۰ هزار تا ۱۰۰هزار تن برنج سفید است.

همچنین این شرکت در مراحل درخواست برای همکاری با بانک صادرات- واردات تایلند برای کمک به مدیریت پرداخت‌ها و سیستم تسویه است که این روند انتظار می‌رود حدود یک ماه به طول انجامد. تحویل محموله‌ها نیز احتمالا در یک یا دو ماه آینده یا پیش از ماه ژوئن سال جاری میلادی صورت گیرد.

ایران در گذشته ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن برنج خارجی وارد می‌کرد که حدود ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن به تایلند اختصاص داشت.

ایران و تایلند در اویل سال ۲۰۱۶ یادداشت تفاهمی برای از سرگیری واردات ۳۰۰ هزار تن برنج تایلندی به ارزش ۴٫۳ میلیارد بات(واحد پول تایلند) امضا کردند.

ایران و تایلند در اکتبر گذشته با موافقنامه تجارت ترجیحی موافقت کردند و قصد دارند تا سال ۲۰۲۱ روابط تجاری دوجانبه را به ۳  میلیارد دلار برسانند. هر دو کشور توافق کردند تا تعرفه کالاهای وارداتی را بر روی ۱۰۰ کالا کاهش دهند.

منبع:فارس

زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو