زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

کشتار گسترده شهروندان عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی آمریکا

ارتش آمریکا با اعلام آماری جدید، از کشته شدن بیش از ۲۲۰ تن از شهروندان عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی ائتلاف ضد داعش طی چهار ماه گذشته خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از رویترز، ارتش آمریکا روز یکشنبه با انتشار تازه ترین آمار خود از تعداد کشته شدگان جنگ عراق از سال ۲۰۱۴ تاکنون اعتراف کرد که بیش از ۲۲۰۰ تن از شهروندان سوریه و عراق بر اثر حملات جنگنده های آمریکا و متحدین این کشور جان خود را از دست داده اند.

ارتش آمریکا در این آمار رسمی با اشاره به اینکه این تعداد کشته حاصل زحمات این کشور در انجام ۹ عملیات هوایی مستقل از هم برجای مانده است، اعلام کرد: اگرچه نیروهای ائتلاف تمام تلاش خود را انجام دادند تا تعداد شهروندان عادی کشته شده به کمترین مقدار خود برسد، اما در برخی موارد به جای ماندن تلفات اجتناب ناپذیر بود!

با اینحال خبرگزاری رویترز می نویسد که این آمار اعلام شده بسیار کمتر از رقم واقعی است.

بر اساس اعلام گروه نظارت بر خطوط هوایی، تاکنون دستکم ۲۴۶۳ تن از شهروندان دو کشور عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی نیروهای تحت ائتلاف آمریکا کشته شده اند.

این درحالیست که به اعتراف ارتش آمریکا که رویترز نیز به آن اشاره کرده است، تنها در یک فقره حملات هوایی انجام شده توسط نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در تاریخ ۱۳ ژانویه سال جاری در موصل انجام شد، دستکم  هشت تن از شهروندان بی گناه عراقی کشته شدند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو