زمان انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ -

با حضور مسئولان استانی و شهرستان:

نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه دست ساخته های هنرجویان هنرستان های شهرستان نور افتتاح شد

با حضور مسئولان استان و شهرستان نور ، نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه دست ساخته های هنرجویان هنرستان های شهرستان نور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه دست  ساخته های هنرجویان هنرستان های کار و دانش  و فنی و حرفه ای استان  با حضور نظری معاون آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش ، کاظمی ، ریاست  فنی  و حرفه ای و کار و دانش  استان مازندران ، گرجی مدیر آموزش و پرورش نور  افتتاح شد .


گرجی از اختصاص  یک باب مغازه در طبقه زیرین  اموزش و پرورش نور  به نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه دست ساخته های هنرجویان هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای شهرستان نور خبر داد .

گفتنی ست پس از افتتاح ، مسئولان استان و شهرستان از ست ساخته های خانم بهرامی بانوی هنرمند و هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش هنرستان شهید بهشتی رویان بازدید به عمل آوردند.

 

 

مدیرآموزش و پرورش  شهرستان نور  در گردهمایی مدیران و مربیان هنرستان های فنی در سالن اجتماعات هنرستان  شهید بهشتی رویان  طی سخنانی اظهار کرد : در راستای فرامین رهبری و  شعار سال ” اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل “باید به گونه ای سیاستگذاری شود  که نیاز به بودجه  خارج از مدرسه  نباشد.
وی  افزود : در این راستا  آموزش و پرورش نور  ، حرفه ای خاص را برای هر کدامیک از هنرستان ها  در نظر گرفت.
احمد گرجی در ادامه  از اختصاص حرفه فوتوگرافی و عکاسی به هنرستان  فنی و حرفه ای شهید بهشتی رویان ،فراورده های بتنی  به هنرستان  فنی و حرفه ای شهید فیاضی ، مکانیکی ، تعویض روغن و قارچ به هنرستان کار و دانش  عاشورا ، پوشاک به مدرسه حجاب خبر  داد  و گفت : این حرفه ها  می تواند از لحاظ مالی سوددهی خوبی برای مدارس و دانش اموزان داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد : اخیراً ۲۳ پروژه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  در آموزش و پرورش نور افتتاح شد که  بخش زیادی از هزینه ها  از محل درآمدهای داخلی اموزش و پرورش بوده است .

دیوسالار : فراهم نمودن تجهیزات استاندارد، اصلی ترین نیاز و مطالبه ی هنرستان های شهرستان نور

در ادامه آیت  دیوسالار ، نماینده مدیران هنرستان های کار و دانش  و فنی  و حرفه ای شهرستان نور رقابت دانش اموختگان هنرستان های با امکانات  و تجهیزات  استاندارد را با  هنرجویان  هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان نور را  رقابتی نابرابر عنوان کرد و از معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران خواستار فراهم نمودن تجهیزات استاندارد و متناسب با  یک هنرستان در شهرستان نور شد .
وی از در نظرگرفتن برنامه های اجرایی مدوّن برای هنرستانها و خارج شدن از حالت جزیره ای و تصمیم گیری انفرادی هر هنرستان سخن راند.

 

دیوسالار نظام آموزشی کنونی که دارای عملکرد  ضبط صوتی ” بخوان ، حفظ کن ، امتحان بده” است را  یک نظام  ناکارآمد برشمرد و  و آن را  به  یک انسان با  سر بزرگ و دست و پاهای کوچک  تشبیه کرد  که ایده های بسیار زیادی در سر می پروراند  ولی  قابلیت و مهارت اجرایی نمودن آن را ندارد .
این مسئول خاطرنشان کرد : در کشورهای اتحادیه اروپا ۶۹ درصد دانش اموزان  در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش  تحصیل می کنند   و بیش از ۵۰ سال است  که نظام اموزشی  کشورهای صنعتی به سمت آموزش  فنی  و حرفه ای روی آوردند
وی اضافه کرد : آمارهای رسمی یونسکو  نشان می دهد  که  ۱٫۵ دلار هزینه  در مدارس فنی و حرفه ای در آینده ۱۵ دلار سود دهی در بر خواهد داشت.

نماینده مدیران هنرستان های کار و دانش  و فنی  و حرفه ای شهرستان نور در بخش دیگری از سخنانش ،  فارغ التحصیلان بیکار را  یکی از بزرگترین معضلات کشور برشمرد و  در ادامه گفت : تعداد دانشگاه های ایران   ۲۶۴۰ دانشگاه است که در مقایسه با کشور چین با ۲۴۸۱ دانشگاه  ، هند با ۱۴۲۰ دانشگاه ، انگلیس با ۲۹۱ دانشگاه ، آلمان با ۴۱۲ دانشگاه و ….این تعداد بسیار زیاد است چرا که از کیفیت آموزشی پایینی برخوردارند و چون مهارت های لازم را کسب نکرده اند، عملا هیچ قابلیتی در ارگانها،شرکتها نیز نخواهند داشت .

دیوسالار، فضای فیزیکی بسیار محدود برای کلاس درس و کارگاهها ، کمبود نیروی انسانی  ، وجود نیروهای غیربومی ، ناآگاهی بسیاری از مشاوران ازرشته های فنی و حرفه ای و …  را از مشکلات عمده هنرستانهای شهرستان نور در نظام اموزشی سه ساله  عنوان کرد و افزود : در این صورت عملاً هدایت  صحیح نیز صورت نمی گیرد.

 

زمان انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو