زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ -

مجلس خدمتگزار می خواهد نه وکیل الدوله

مجلس شورای اسلامی جای نمایندگانی است که خادم ملت باشند نه وکیل دولت.

 

به‌گزارش سرای نور؛ روزهای پرشور تبلیغات انتخابات در جای جای کشور آغاز شد و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای به دست آوردن اعتماد مردم به تب و تاب افتاده اند.

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد هشت کاندیدا تا روز دوم انتخابات با تأیید صلاحیت شورای نگهبان کار خود را آغاز کردند اما از غروب روز دوم با تأیید دیرهنگام صفرعلی اسماعیلی کاندیدای منتسب به دولت این حوزه انتخابیه با اما و اگرهای فراوان روبرو شد.

بسیاری از دلسوزان نظام و انقلاب این تأیید را به واسطه فشار دولت برای تأیید افراد منتسب به دولت می دانند و شبهات زیادی را در انتخابات پیش رو به وجود آورد.

اما اگر نگاهی به تحرکات انتخاباتی نامبرده در این حوزه انتخابیه بیندازیم و افرادی که از وی به عنوان کاندیدای مقابل نماینده کنونی نام می برند، به خوبی در می یابیم که کانون قدرت و ثروت به دنبال رسیدن به مطامع شخصی و جریان های سیاسی خود در مجلس هستند.

این در حالی است که همگان به خوبی می دانند که مجلس جای افرادی است که دلسوز ملت باشند و کارنامه خدمات آن ها در مسئولیت های مختلف باید روشن باشد.

در بین کاندیداهای حوزه انتخابیه نور و محمودآباد افرادی هستند که سوابق قابل دفاعی در خدمت به مردم در مناصب مختلف دارند اما کاندیدایی که منتسب به دولت است در شعارهای خود همواره عنوان کرده است که تفکرات دولت تدبیر و امید مدنظر اوست و این زنگ خطر جدی برای انتخاب وی به عنوان وکیل ملت در نهادی تصمیم ساز و ناظر بر عملکرد دولت است.

مگر در وظایف نماینده مجلس تصویب قانون و نظارت بر اجرای قانون بیان نشده است پس اگر فردی با شعار همسو بودن با دولت به عرصه انتخابات پای بگذارد، چگونه می تواند در مقابل قانون گریزی دولت بایستد در حالی که بدهکار دولت و حمایت های آن ها است.

به نظر می رسد با توجه به رهنمودهای رهبری در چندماه اخیر در موضوع انتخاب اصلح باید به این موضوع مهم توجه کنیم که کاندیدای اصلح باید وام دار و خدمتگزار ملت باشد نه وکیل الدوله.

در همین شرایط یکی از سایت های منتسب به این کاندیدای دولت در تیترهای جنجالی خود از واژه کابوس فیاضی استفاده کرده است و یک سوال اساسی ذهن دوستداران نظام و انقلاب را مشغول کرده است که نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس چه کاری در مقابل دولت انجام داده است که مورد غضب دولت و کاندیدای منتسب به آن است.

اگر به عملکرد عبدالوحید فیاضی در دوره چهارساله مجلس بنگریم از جمله نمایندگانی بود که در مقابل کم کاری و قانون گریزی دولت ایستاد و نطق های ارزنده ای در دفاع از حقوق مردم منطقه داشت و امروز بسیاری از کسانی که خود را وابسته به جریان دولت می دانند کمر همت بر حذف این نماینده مردمی بستند در حالی که دیگر کاندیداهای حوزه به کارآمدی خود و برنامه های آینده خود اشاره کردند.

از هم این موضوعات که بگذریم یک سوال اساسی و جدی دیگر در خصوص هزینه های هنگفت این کاندیدای دولتی مطرح می شود که بسیاری معتقدند که هزینه ها از جانب جریان حامی این کاندیدا تأمین می شود تا بتوانند مجلسی مناسب برای رسیدن به اهداف جریان خود و دولت تشکیل دهند و برای این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

اما نکته پایانی اینکه ملت ایران به بلوغ سیاسی رسیدند و خادم را از وکیل دولت به خوبی تشخیص می دهند و با توجه به عدم تحقق وعده های اقتصادی دولت در شعارهای انتخاباتی دیگر فریب افرادی که منتسب به این تفکر هستند را نمی خورند و افرادی را به مجلس رهنمون می کنند که در تراز انقلاب اسلامی مدنظر رهبری باشند.

تا روز حماسه هفتم اسفند زمان زیادی باقی نمانده است و امیدواریم به این سوالات اساسی مردم در وقت مناسب پاسخ داده شود.

منبع:آوای شمال

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو