زمان انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ -

رانش زمین در کلمبیا ۲۵۰ کشته برجای گذاشت

رانش زمین در کلمبیا تا این لحظه بیش از ۲۵۰ کشته و ۲۰۰ مفقود برجای گذاشته است.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از دیچه وله، رانش زمین در کملبیا جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفت.

بارش باران‌های سنگین در کلمبیا جاری شدن سیل و رانش زمین در جنوب این کشور را به دنبال داشت. تا کنون بیش از ۲۵۰ نفر جان خود را در پی این سانحه از دست داده‌اند و شمار مفقودشدگان نیز بر ۲۰۰ نفر بالغ می‌شود.

کلمبیا، به ویژه مناطق جنوبی این کشور، در این آخر هفته با بارش سنگین باران‌، جاری شدن سیل و رانش زمین روبرو بوده است.

رسانه‌های خبری در نخستین ساعات بامداد یکشنبه ۱۳ فروردین به نقل از مقامات رسمی کلمبیا گزارش داده‌اند که تا کنون دست کم ۲۵۴ نفر بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش کلمبیا اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نفر در شهر موکوآ زخمی شده و شمار مفقودشدگان نیز بر ۲۰۰ نفر بالغ می‌شود.

بارش سنگین باران سبب شد که آب چندین رودخانه طغیان کند و جاری شدن سیل و همچنین رانش زمین خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورد.

خبرگزاری رویترز به نقل از خوان آنتونیو کاسترو، شهردار موکوآ گزارش داد که مقامات پیشاپیش به شهروندان هشدار داده و برخی از آنان نیز موفق شدند، خود را به موقع به اماکن امن برسانند.

او در عین حال تصریح کرد که شماری از محله‌ها کاملا زیر گل فرو رفته و همچنین دو پل این شهر تخریب شده‌اند. شهردار موکوآ گفت که خانه او نیز تا سقف زیر گل فرو رفته است.

به گفته مقامات رسمی شمار زیاد قربانیان سبب شده که بیمارستان محلی برای پاسخگویی و رسیدگی به مراجعه‌کنندگان و زخمی‌شدگان با مشکل روبرو شود.

خوان مانوئل سانتوس رئیس‌جمهور کلمبیا که قرار بود راهی کوبا شود، سفر خود را لغو کرد تا از مناطق بحران‌زده دیدار کند. او به قربانیان این حادثه وعده‌ی کمک‌های فوری داد. به دستور او در مناطق سیل‌زده وضعیت اضطراری اعلام شد.

ادامه ریزش باران و همچنین ویرانی زیرساخت‌های منطقه از جمله جاده‌ها و شماری از پل‌ها سبب شده که نیروهای امدادگر در جریان عملیات کمک‌رسانی خود با دشواری‌همراه باشد.

کلمبیا در گذشته نیز با بارش سنگین باران و همچنین رانش زمین در مناطق کوهستانی روبرو بوده، اما شدت سوانح این بار کم‌سابقه بوده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو