زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ -

رصد لحظه به لحظه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی/توصیه به نامزدها

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تأکید می‌کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین منتظری صبح امروز در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرا رسیدن سال نو در خصوص تأمین امنیت فضای انتخابات با تأکید بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی گفت: ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ماست که در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد.

دادستان کل کشور بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تأکید کرد و افزود: ما به همه گروه‌ها و جریان‌های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم با این حال به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تأکید می‌کنم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند. همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام می‌کنیم که در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا فلان سایت فیلتر و یا بسته شد.

منتظری گفت: از همه مدیران و افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند انتظار است که در راستای تحقق اهداف آسمانی و الهی قران قدم بردارند و فضا را آلوده و مسموم نکنند. از سخنران‌ها هم انتظار می‌رود که به منفی بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز کنند.

دادستان کل کشور درخصوص وظایف دادستانی‌ها در تحقق شعار امسال و حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: دادستانی کل کشورو دادستان‌های سراسر کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار تأثیرگذار و فوق‌العاده‌ای دارند. البته عمده وظایف در این زمینه بر عهده قوه مجریه و دولت محترم است لکن همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس فرمودند و رییس محترم قوه قضاییه هم در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی تأکید کردند ما در این خصوص وظایف متعددی داریم و باید در تعامل با دولت و بخش خصوصی در ایجاد امنیت اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال تلاش کنیم.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تلاش حداکثری در انجام وظایف قانونی و خدمت به مردم و ارباب رجوع گفت: متاسفانه برخی‌ها در جایگاه خدمت به مردم طوری رفتار می‌کنند که انگار ما ارباب و مردم و مراجعان نوکر هستند، درحالیکه چنین نیست و موضوع کاملاً برعکس است.

این مقام عالی قضایی با تأکید بر اینکه “بهترین ناظر هر فرد خود اوست ” و ” باید در سال جدید هر فردی نقاط منفی را پاک و نقاط مثبت خود را تقویت کند و به سمت حول حالنا و حاسبوا قبل ان تحاسبوا برود” گفت:با یک نگاه فرادستگاهی عرض می‌کنم که متأسفانه از تمام ظرفیت‌ها و توان و انرژی در انجام وظایف و خدمت به مردم در دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان به مردم استفاده نمی‌شود و دلیل آن هم این است که درست کار نمی‌کنیم که باید در آغاز سال جدید در مجموعه دادستانی کل کشور و دادستانی‌های سراسر کشور با خود عهد ببندیم که برای خدمت به مردم و انجام وظایف کوتاهی نمی‌کنیم و در حد توان و ظرفیت تلاش خواهیم کرد و انتظار بنده از همکارانم این است که مجدانه به کار بچسبید و در این راه ملاک خود را انقلابی‌گری مدنظر مقام معظم رهبری از قوه قضاییه قرار دهید.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با تبریک فرارسیدن ماه رجب بر تلاش برای تهذیب نفس و محاسبه اعمال و رسیدن به بهترین حال در سال جدید تأکید کرد و افزود: سال گذشته باید برای سال جدید و دیروز برای امروز باید درس عبرت باشد و اکنون که از تعطیلات طولانی مدتی که کشور را فلج می‌کند، برگشته‌ایم باید ببینیم در سال گذشته چه گام‌هایی برای خدمت به جامعه و مردم برداشته‌ایم و امسال باید چه کار کنیم که موثرتر و مفیدتر برای خود و جامعه باشیم.

منتظری در پایان افزود: به عنوان کوچکترین عضو دادستانی اعلام می‌کنم که ما جمعی هستیم که باید همه با هم کار کنیم و با همپوشانی و همخوانی مناسب بتوانیم کارهای بسیاری را که داریم به انجام برسانیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو