زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ -

انجام ۹۲ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروزی

معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش های تیم درمانی کشور در ارائه خدمات به هموطنان، گفت: در تعطیلات نوروزی، ۹۲ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است.

به گزارش سرای نور؛  در پیام دکتر محمد آقاجانی آمده است: شروع فصل بهار و حیات دوباره طبیعت در آدمی نیز شور و شعف  حرکت و حیات می دمد. آنچه در این روزها اهمیت ویژه ای دارد،  احساس سلامتی ست که اگر نباشد، شادترین روزهای زندگی نیز، طعم گس بیماری را  از بین نخواهد برد.

خوشحال و خرسندیم که ما اعضا خانواده درمان کشور، در تأمین سلامت و زدودن غبار بیماری از خاطر مردمان کشورمان نقش ایفا کرده و در ایام نوروز خدمتگزار هم میهنان خود بوده ایم.

اما این مهم حاصل نشد مگر با تلاش چشمگیر همکارانم در حوزه درمان در اقصی نقاط کشور. تلاش همگن و پیوسته ای از سوی تکنسین های دلسوز اورژانس ۱۱۵ که در اعزام به ۱۶۶۷۲۸ مأموریت اورژانسی و کمک به مصدومین و حادثه دیدگان و در ادامه آن خدمت رسانی از سوی پزشکان، پرستاران، متخصصین و اعضاء هیئت علمی بالینی  بیمارستان ها در رسیدگی به دو میلیون و ۹۰۰ هزار بیمار که در اورژانس های بیمارستانی وزارت بهداشت پذیرش شدند. این تنها بخشی از خدمات همکاران من در جامعه درمانی کشور در ایام نوروز است. فداکارانی که نجات جان هم نوعان خود را بر سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده ترجیح داده و با ایثار، شادی این ایام را بیش از خود و پیش از خود برای مردم خواستند.

۴۰۰ هزار بستری و ۹۲ هزار عمل جراحی در طول تعطیلات نوروز در بیمارستان های وزارت بهداشت، از حجم بالای کار در این ایام حکایت می کند، اگرچه پیش از شروع سال جدید از خداوند منان، خواستار این بودم که در ایام نوروز تلخی بیماری خاطر هیچ یک از هم میهنان را آزرده نسازد، اما امروز با افتخار از تلاش همکاران خود در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، روسای دانشگاه ها، معاونین و مدیران درمان، روسا و مدیران بیمارستانها ، پزشکان، متخصصان، اعضا هیئت علمی بالینی، پرستاران، پیراپزشکان و کارشناسان و کارکنان خدوم بیمارستان ها و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ و تلاش شبانه روزی آنها برای زدودن این تلخی سخن می گویم.

تلاش ارزنده همکارانم در جای جای ایران اسلامی از دور ترین مراکز درمانی در جنوب و شمال و شرق و غرب کشور تا بیمارستانهای شلوغ پایتخت را ارج می نهم و برای تک تک تلاشگران عرصه سلامت آرزوی سربلندی، عافیت و بهروزی دارم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو