زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ -

ترامپ بودجه ناسا را افزایش داد/ برنامه رئیس جمهور آمریکا برای فضا

دونالد ترامپ لایحه بودجه ۱۹.۵ میلیارد دلاری ناسا را امضا کرد. حالا این آژانس فضانوردی با نگاهی جدی به مریخ فکر می کند.

به گزارش سرای نور؛ «ینو ایندین اکسپرس» گزارش داد: رئیس جمهور آمریکا بودجه چشمگیر ۱۹.۵ میلیارد دلاری آژانس فضانوردی این کشور برای سال مالی ۲۰۱۸ را امضا کرد تا بدین ترتیب هدف جدید برای اعزام انسانها به مریخ تعریف شده باشد.

این قانون که تحت عنوان NASA Transition Authorization Act شناخته می شود از ناسا می خواهد طرحی برای مأموریت سرنشین دار به سوی مریخ در دهه سوم قرن حاضر ترتیب دهد.

به نوشته نیو ایندین اکسپرس، این بودجه و امضای آن توسط ترامپ چشم انداز جدیدی را در زمینه اکتشافات فضایی می گشاید. امضای این بودجه در کاخ سفید و در حضور مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

ترامپ در جریان امضای لایحه بودجه آتی ناسا به ویژگیهای چشمگیر آن اشاره کرده و آن را پدیدآورنده فرصتهای شغلی توصیف کرد.

وی گفت: برای حدود شش دهه است که اقدامات ناسا میلیون ها آمریکایی را بر آن داشته که به دنیاهای دور و آینده بهتر فکر کنند. من از امضای این لایحه شادمانم.

ترامپ افزود: مدتهاست که چنین لوایحی امضا می شود تا تأکیدی باشد بر تعهد ملی ما به تحقق مأموریتهای ناسا، اکتشافات فضایی با حضور فضانوردان و توسعه فناوری و علوم فضایی. با امضای این لایحه از دانشمندان، مهندسان و فضانوردان ناسا اعلام حمایت می کنیم. این لایحه درباره فرصتهای شغلی است.

این لایحه درحالی امضا شد که ترامپ در بودجه اولیه رقم ۱۹.۱ میلیارد دلار پیشنهاد داده بود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو