زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ -

پرداخت بدهی ۹۲۰۰ میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت پرداخت بدهی ۹ هزار و ۲۰۰ میلیاردی دولت به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تولید و اشتغال، برنامه راهبردی امسال کشور است.

به گزارش سرای نور؛ سید تقی نوربخش در جلسه تبیین جشنواره خلاقیت سازمانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بر سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذار است، اظهار داشت:  در سال گذشته با وجود مسایل اقتصادی در کشور، تعهدات در بخش بیمه را به موقع انجام دادیم و در بخش درمان نیز در موقعیت متعادلی قرار داشتیم و با پرداختی ها به مراکز طرف قرار داد در اسفند ماه گذشته در شرایط بهتری قرار گرفتیم.

وی با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته گفت: مهمترین دستاورد این سازمان در بخش برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال آینده محقق شد و انفکاک درمان این سازمان که سال‌ها مطرح بود، کاملاً منتفی و تمامیت سازمان حفظ شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: برای اولین بار پرداخت بدهی دولت به سازمان در بودجه سال ٩٦ ردیف اعتباری گرفت.

نوربخش با بیان اینکه در سال های گذشته تعهدات بدون منبع برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد می شد که نتیجه آن بر هم خوردن تعادل منابع و مصارف بود، اظهار داشت: در ٣ سال گذشته با ایجاد تعامل خوب با مجلس، هیچ تکلیف بدون منبعی برای این سازمان ایجاد نشد.

وی گفت: دولت یازدهم در سال گذشته ٩٢٠٠ میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در سال گذشته ٥٢ هزار میلیارد تومان وصولی داشت، افزود: این منابع  بدون اتکا به نفت و مالیات تامین شد.

نوربخش تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته در بعد منابع و مصارف کارنامه موفقیت آمیزی داشت.

وی خاطر نشان کرد: از بعد تامین منابع و هزینه ها نیاز به برنامه ریزی و تلاش بیشتر در سال جاری داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تولید و اشتغال موضوع جدی کشور است و این مهم برنامه راهبردی امسال کشور محسوب می شود و از سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود در اجرا و برنامه ریزی این راهبرد مشارکت کند و از این رو استراتژی سال جاری سازمان نیز تولید و اشتغال تعیین شده است.

نوربخش با بیان اینکه بودجه سال جاری در اسفند ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد، اظهار داشت: در فروردین ماه امسال نیز ضوابط اجرایی آن به تصویب هیئت مدیره سازمان می رسد.

وی با بیان اینکه در هفته های پایانی اجرای بخشودگی کارفرمایان خوش حساب قرار داریم، گفت: توسعه بازرسی الکترونیک، تکامل نهایی پرونده الکترونیک، فراهم شدن زمینه حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد از دیگر برنامه های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه این جلسه به برگزاری جشنواره خلاقیت پرداخت و گفت: سازمان‌ها یک موجود زنده و دارای حیات هستند و اجزای مختلفی دارند و سرمایه اصلی سازمان‌ها منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه این سازمان در بخش های بیمه، درمان و اقتصادی دارای ماموریت های گسترده ای هستند، گفت: در چنین سازمانی به کارگیری نظرات کارکنان در قالب برنامه هدایت شده یک امر قطعی است و سازمان تامین اجتماعی در جشنواره خلاقیت کارکنان را به مشارکت دعوت می کند.

نوربخش با تاکید بر اینکه کارکنان و مدیران سازمان تامین اجتماعی، دارایی اصلی این سازمان هستند،اظهار داشت: نیروی انسانی که با انگیزه فعالیت می کند، اثربخش است .

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ١٥٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

وی ادامه داد: در سازمان عظیمی مانند تامین اجتماعی خلاقیت و نوآوری یک الزام سازمانی است و باید نگاه سیستماتیکی که مبتنی بر جلب مشارکت کارکنان باشد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مهمترین سازمان تحکیم کننده امنیت اجتماعی و ملی است، اظهار امیدواری کرد با حرکت بسیجی در سال جاری برای ارتقای خدمات تلاش کنیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۷ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو