زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ -

مشهد غرق در نور و شادی ولادت فرزند ثامن‌الحجج(ع) است

در شب میلاد جوادالائمه، مشهد غرق در نور و شادی است و زائران و مجاوران برای عرض تبریک به ثامن‌الحجج(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

به گزارش سرای نور؛ همزمان با فرارسیدن دهم رجب مصادف با سالروز با سعادت جوادالائمه(ع) امام نهم شیعیان و فرزند گرانقدر امام هشتم (ع)، مشهد یکپارچه غرق در نور و شادی است.

خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی آذین‌بندی شده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با توزیع نقل و شیرینی فرارسیدن این میلاد فرخنده را یکدیگر تبریک می‌گویند.

طبق یک سنت قدیمی بسیاری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در شب و روز میلاد امام جواد(ع) برای چشم روشنی و عرض تبریک به امام هشتم(ع) و با شاخه‌های گل به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

ویژه برنامه های حرم مطهر

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در همین رابطه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده به مناسبت میلاد امام جواد(ع) گفت: مراسم ویژه شب میلاد امام جواد(ع)، جمعه ۱۸ فروردین‌ساعت ۲۰ تا ۲۲۲ با حضور عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام‌ سید جلال حسینی اظهار کرد: در این مراسم حجت‌ الاسلام راشد یزدی سخنرانی کرده و  حاج رضا عرفانیان، احمد واعظی و احمد فقانی از مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی خواهند پرداخت.

وی افزود: همچنین در مراسم میلاد امام جواد(ع) که از ساعت ۱۰:۳۰ روز شنبه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام رضایی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‌پردازند.

حسینی از اجرای برنامه گروه تواشیح سیره النبی(ص) و ولی عصر(عج) در شب و روز میلاد خبر داد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیز در شام ولادت ابن الرضا(ع) برنامه سخنرانی خواهند داشت و در ادامه برای بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران و مجاوران بارگاه ملائک پاسبان رضوی مدیحه سرایی و مولودی خوانی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه سخنرانی و مداحی ویژه خواهران یادآور شد: به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام ولادت با سر سعادت امام جواد(ع) در دیگر صحن‌ها و رواق‌ها برنامه‌های متعددی چون حلقه معرفت، فقه زندگی، پرسمان دینی، سخنرانی و مدیحه سرایی برگزار می شود.

 گلباران حرم مطهر

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع)  از گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع) خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با شب میلاد فرزند ثامن الحجج(ع) در شامگاه جمعه ۱۸۸ فروردین در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار می شود.

مهدی رجب پور افزود: این مراسم همزمان با نماز جماعت مغرب و عشا در عرصه میدان شهدا آغاز می شود و نورافشانی، مداحی و توزیع گل و شیرینی از برنامه های این مراسم است.

وی تصریح کرد: در ادامه این مراسم عاشقان اهل بیت(ع) با در دست داشتن شاخه های گل به و منظور عرض تبریک به امام هشتم(ع) به سمت بارگاه منور رضوی حرکت کرده و پس از گباران حرم مطهر با حضور در رواق دارالهدایه حضور خواهند یافت.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: با هماهنگی شورای هیئات مذهبی استان و دیگر عاشقان اهل بیت(ع)، از سه محور دیگر منتهی به حرم مطهر رضوی نیز مراسم گلباران و تشرف به حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

رجب زاده گفت: ۱۴ هزار شاخه گل، پوستر ولادت و سربند «یاجوادالائمه(ع)» در بین شرکت کنندگان در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی توزیع خواهد شد.

رجب پور با اشاره به دیدار اعضای ستاد مردمی بزرگداشت میلاد امام جواد(ع) با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در روز میلاد گفت: این دیدار روز شنبه با اقامه نماز جماعت در دفتر آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو