زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ -

ابراز نگرانی عراق از تشدید درگیری ها در سوریه

وزارت امور خارجه عراق بر موضع همیشگی این کشور در محکومیت جنایت استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تاکید و نسبت به تشدید درگیری های در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، احمد جمال سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق روز جمعه در بیانیه ای بر همبستگی کشورش با قربانیان جنایت حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه ابراز همدردی کرد و گفت: بغداد از هر گونه تلاش بین المللی برای مجازات طرف های استفاده کننده از سلاح شیمیایی حمایت می کند.

وی خواستار اجرای تحقیق بی طرفانه بین المللی برای مشخص شدن عامل استفاده از سلاح شیمیایی و مجازات آن و اتخاذ همه اقدامات تضمین کننده برای جلوگیری از استفاده مجدد از این سلاح مرگبار شد.

وزارت خارجه عراق نسبت به وخامت اوضاع در خاک سوریه بدون توافق بر طرح جامع پایان بخش به درگیری ها، ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت اتحاد در زمینه مبارزه با داعش و سایر گروه های تروریستی و حمایت از ملت سوریه تاکید کرد.

در بخش پایانی بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: مداخلات و اقدامات عجولانه ممکن است بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم تاثیر منفی بگذارد، به ویژه اینکه ملت ما جانفشانی های زیادی در این راه کرده و به مراحل پایانی نابودی تروریسم در عراق رسیده است.

گفتنی است که بامداد جمعه ارتش ایالات متحده آمریکا با ۵۹ موشک «تام هاوک» پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را مورد حمله قرار داد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

وزارت خارجه سوریه نیز در این باره اعلام کرد که حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود تا حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه را که همواره در حال نبرد با تروریسم است، توجیه کند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو