زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ -

افتتاح پروژه ای که باعث حیرت مردم شهرستان های جنوب تهران شد

افتتاح پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار در سفر رییس جمهور به سمنان و عدم تکمیل این طرح در شهرستان های تهران موجب تعجب مردم این مناطق شده است.

به گزارش سرای نور؛ چند روز قبل قطار قطار حومه ای- تهران- ورامین- گرمسار در سفر رییس جمهور به سمنان افتتاح شد که این خبر به دلیل تکمیل نشدن پروژه در شهرستان های تهران مایه تعجب مردم شد.

در حالی که مردم دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک همچنان در آرزوی رسیدن قطار مترو به این منطقه بودند و بیش از ۷۰ درصد از زیرسازی خطوط این قطار نیز انجام شده بود، در ابتدای سال ۹۵ خبرهایی مبنی بر عدم امکان اجرای این طرح توسط شرکت مترو و جایگزینی آن با قطار حومه‌ای منتشر شد.

در دولت گذشته و پس از مطالبات مداوم مردم دشت ورامین و پیگیری مسئولان، احداث پروژه متروی ورامین به شرکت راه‌آهن تهران و حومه واگذار شد و این امر موجی از خوشحالی در میان مردم این منطقه ایجاد کرد اما شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) در فروردین ۹۵ در نامه‌ای به‌صراحت اعلام کرد که امکان اجرای مترو توسط این شرکت در ورامین وجود ندارد.

در بخشی از این نامه آمده است که طرح احداث متروی تهران-ورامین-پیشواو متعاقباً گرمسار به طول حدوداً ۹۳ کیلومتر در سال ۹۱ طبق مصوبه دولت وقت به شرکت مترو تهران و حومه واگذار شد  و این شرکت سریعاً اقدام به احداث مسیر موردنظر کرد و متأسفانه به‌رغم پیشرفت عملیات اجرایی حدود ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی خط و ۴۰ درصدی در بخش ابنیه و صرف هزینه‌های هنگفت، دولت وقت در ۲۸ اسفندماه ۹۳، طی مصوبه‌ای پروژه مزبور را به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت احداث قطار بین‌شهری واگذار کرد.

یعنی عملا دولت محترم یک طرح استراتژیک و مطالبه به حق بیش از یک میلیون جمعیت شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی خط را لغو و به جای آن اجرای قطار حومه ای را جایگزین کرد.

مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک که به سختی با قطارهای پر از تاخیر و نامنظم و بسیار محدود تهران- پیشوا به تهران رفت و آمد می کنند با شنیدن خبر افتتاح قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار دچار بهت و حیرت شدند.

اتفاق جدید و خاصی در پروژه قطار حومه ای نیفتاده است

سعید تاجیک خاوه، شهروند ورامینی اظهار داشت: اگر منظور از افتتاح قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار، همین خط قبلی حرکت قطارها از پیشوا به سوی تهران است که از قبل این قطار وجود داشته است و از سال های قبل هر روز صبح و شب چند قطار در این مسیر حرکت می کند.

وی افزود: اما وعده حرکت هر ۱۰ دقیقه یک قطار در صورت تکمیل خط ۴ قطار حومه ای به مردم منطقه ما داده شده بود که هنوز تا تکمیل این خط راه زیادی باقی است و اتفاق خاصی برای افتتاح نیفتاده است.

تاجیک خاوه ادامه داد: متاسفانه چندین ماه است که پل ۱۵ خرداد ورامین را برای احداث زیر گذر خط ۴ تخریب کردند و روز شمار انجام کار در محل این پل نصب شد ولی نه به آن روز شمار عمل شد و نه پیشرفت احداث زیر گذر چشمگیر بوده است.

تاخیرهای قطار تهران- پیشوا، آن را برای کارمندان و دانشجویان بلا استفاده کرده است

حامد آهنگر نیز اظهار داشت: در افتتاح پروژه قطار حومه ای در گرمسار اسم ورامین نیز آورده شد اما در عمل هیچ اتفاق خوشایندی در ورامین شاهد نیستیم و همین قطار موجود تهران- پیشوا که سالیان سال است در این منطقه به تعداد کمتر از انگشتان دست کار می کند با تاخیرهای متعدد روبرو است.

وی ادامه داد: تاخیرهای بیش از حد قطار تهران- پیشوا مخصوصا در چند ماه اخیر، آن را برای کارمندان و دانشجویان غیر قابل استفاده کرده است، چرا که برای کارمند و دانشجو تاخیرهای بالای نیم ساعتی پذیرفتنی نیست.

ایستگاه پیشوا برای مترو بود و دیگر اقدام جدیدی در آن انجام نمی شود

اما محمد کرم محمدی فرماندار پیشوا در رابطه با افتتاح پروژه قطار حومه ای- تهران- ورامین- گرمسار نظر دیگری دارد، وی در این مورد گفت: مسیر حرکت قطار بین تهران و پیشوا آماده است و این پروژه از قبل آغاز شده است.

وی در پاسخ به عدم آماده شدن پل ۱۵ خرداد ورامین در مسیر این قطار حومه ای گفت: من در مورد پیشوا صحبت می کنم و شهرستان پیشوا در این مسیر مشکلی ندارد، باقی مسیر را اطلاعی ندارم.

محمدی در پاسخ به عدم آماده شدن ایستگاه پیشوا اظهار داشت: آن ایستگاهی که آماده نیست مربوط به مترو بود و اقدام جدیدی در آن ایستگاه صورت نمی گیرد، در حال حاضر از همان ایستگاه سابق استفاده می کنیم.

دولت قبل هم پروژه مسکن مهر که آماده نبود را افتتاح کرد

مسعود مرسل پور، فرماندار قرچک با بیان اینکه قطار تهران- پیشوا بیش از ۶ ماه است در حال کار می باشد، گفت: زیر ساخت ها یعنی ریل های راه آهن و ریل ها آماده هستند، این قطار به راحتی به مترو جوانمرد قصاب متصل می شود.

وی به دولت قبل اشاره کرد و گفت: دولت قبل در قرچک ۱۸۰۰۰ مسکن مهر افتتاح کرد اما هنوز ما درگیر مصیبت های آن پروژه ها هستیم، حالا آقایان می گویند زیر ساخت های پروژه قطار حومه ای آماده نیست چرا افتتاح شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک اظهار داشت: مسکن مهر از پی مشکل دارد و با همین مشکلات توسط دولت قبل افتتاح شد.

وی اضافه کرد: ایستگاه های قطار شهرستان قرچک در حال ساخت است و مشکلی هم ندارد، مهم این است که مردم سوار شوند که هم اکنون با ۱۰۰۰ تومان کرایه سوار می شوند.

مرسلپور در پاسخ به تاخیرهای قطار تهران- پیشوا نیز گفت: این تاخیرها حل می شود، با آقای شاکری، مدیر کل راه آهن صحبت کردم وعده داده که این تاخیرها برطرف شود.

وی گفت: یکی موقع رفتن مردم به سر کار و دیگری زمان بازگشت مردم از سر کار برای ما مهم است که قول دادند با برنامه ریزی جدی این تاخیرها برطرف شود.

دولت به جای تبلیغات در پی حل مشکلات تولید و اشتغال

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، امام‌جمعه موقت ورامین اظهار داشت: دولتمردان و مسئولان اجرایی به ما نشان دهند که پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار کجا است.

وی افزود: مطرح شدن چنین مواردی در آستانه انتخابات بازی با افکار عمومی است.

محمودی با اشاره به این نکته که دولت به جای تبلیغات در پی حل مشکلات تولید و اشتغال و مشکلات کشور باشد، ادامه داد: مسئولان به جای حرف زدن به عمل روی بیاورند.

افتتاح پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار تعجب آور است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اقدام دولت در افتتاح پروژه قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار در استان تهران را تعجب آور دانست و اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر از مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک واقعا متعجب شدند، چرا که این پروژه قطار حومه ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا به گرمسار است و ارتباطی به سمنان ندارد.

وی با اشاره به ساخته نشدن ایستگاه مبادله ای این قطار حومه ای با شبکه مترو تهران در جوانمرد قصاب افزود: مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا هر روز با چشمان خود می بینند که پل های این پروژه هنوز ساخته نشده، بخش عمده ای از ریل گذاری ها هنوز انجام نشده و ایستگاه های سوار و پیاده شدن مردم در ورامین، قرچک، ایستگاه خیرآباد، باقرآباد و پیشوا اصلا ساخته نشده است.

نقوی حسینی ادامه داد: این پروژه هنوز وقت زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد آن وقت به طور ناگهانی در برابر چشمان متعجب ورامین، قرچک و پیشوا رسانه ها اعلام می کنند و فیلم به نمایش می گذارند که این پروژه در سفر استانی رییس جمهور به سمنان افتتاح شد، این خبر واقعا باعث تعجب بود.

وی گفت: هدف این اقدامات تبلیغات انتخاباتی است، چنین پروژه ای نه هنوز تکمیل شده و نه امکان بهره برداری از آن وجود دارد.

به هر حال، مردم از رییس جمهور محترم و هیات دولت عمل می خواهند و کارهای تبلیغاتی اینچنینی سبب دلزدگی و بی اعتمادی مردمی شده و مناسب به نظر نمی آید.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو