زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ -

۱۲۵ سریال در مرحله نگارش تا تولید/ ۸۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند

رییس رسانه ملی در دیدار با عوامل سه سریال «علی البدل»، «مرز خوشبختی» و «دیوار به دیوار» از تلاش آنان در تولید این مجموعه های نوروزی قدردانی کرد.

به گزارش سرای نور؛ عبدالعلی علی‌عسکری در آیین قدردانی از عوامل سریال‌های نوروزی با تشکر از عوامل برنامه‌های سیما در نوروز ۹۶ گفت: هنرمندان‌، برنامه‌سازان و مدیران هر ساله برای ایام نوروز تلاش می‌کنند تا برنامه‌های جذاب، آموزنده و شادی برای مخاطبان تولید کنند که شایسته سپاسگزاری است.

وی افزود: رسانه ملی متعلق به ملت ایران است و همه افرادی که در آن کار می‌کنند جزو سرمایه‌های فرهنگی کشور به حساب می‌آیند و ما وظیفه داریم زحمات و زیبایی‌های کار شما هنرمندان را به مردم نشان دهیم و در جهت ارتقای فرهنگ و تکامل جامعه گام برداریم‌. از تهیه‌کنندگان و کارگردانانی که نوروز امسال با تولید برنامه‌های جذاب درخشیدند، تشکر می‌کنم. رسانه ملی امسال رشد خوبی داشت و نوروز ۹۶ از سال‌های طلایی تلویزیون بود.

رییس رسانه ملی گفت: با وجود هزینه و تلاش زیاد رقبا برای جذب مخاطب، بیش‌تر از ۸۵ درصد مردم، بیننده برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی بوده‌اند و این نشان می‌دهد که مردم رسانه ملی را دوست دارند و اگر برنامه خوبی تهیه شود از آن استقبال می‌کنند.

علی عسکری رشد ۲۰درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون در فضای رقابتی با رسانه‌های معاند را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: صداوسیما با مشکلات زیادی مواجه است، اما تولید محتوای مناسب به‌ویژه در قالب سریال‌ تلویزیونی همواره جزو اولویت‌های این سازمان بوده و بر این اساس حمایت از تولید سریال‌های تلویزیونی را وظیفه خود می‌دانیم.

هم‌اکنون ۶۵ سریال در دست تولید است و ۶۰ سریال در مراحل تحقیق و نگارش قرار دارندرییس رسانه ملی با اشاره به اثرگذاری طولانی مدت سریال‌های تلویزیونی گفت: سریال تلویزیونی به دلیل اینکه به مدت طولانی با مخاطبان همراه است، سبب ایجاد وفاداری و همدلی در مردم می‌شود. مردم با بازیگران انس و الفت می‌گیرند و بازیگران در دل مردم نفوذ می‌کنند و رفتار و گفتارشان بر آن‌ها اثر می‌گذارد. بر این اساس توجه به ساخت سریال‌های فاخر و اثرگذار باید در اولویت قرار گیرد. سریال، ساختار بی‌نظیری دارد که می‌توان از آن در گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ درست در جامعه استفاده کرد. بر این اساس با توجه به اهمیت این مساله باید تلاش کنیم تا ساختار نمایشی صداوسیما آسیب نبیند که هم‌اکنون با همین هدف ۶۵ سریال در دست تولید است و ۶۰ سریال در مراحل تحقیق و نگارش قرار دارند.

علی عسکری ادامه داد: ما هنرمندانی بااستعداد داریم که باید با تولید آثار سطح بالا، اتفاق امسال را تکرار کنند. امسال یک رقابت خوب بین سریال‌ها ایجاد شد که امیدواریم ادامه پیدا کند. رسالت سنگینی بر دوش ماست و روحیه و جدیت در این زمینه بسیار مهم است.اکنون فضای کار جهادی و انقلابی برای اثرگذاری بیش‌تر و مقابله با توطئه دشمنان فراهم است و امیدوارم بتوانیم آثار بهتری تولید کنیم.

رییس صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به تنوع اقلیم و آب و هوای کشور، گویش‌ها ، پوشاک و غذاهای متنوع بیان کرد: وجود این تنوع و جاذبه‌های زیبای بصری می‌تواند دستمایه تولید آثار جذاب و متنوع قرار گیرد که قطعاً با استقبال مخاطبان همراه خواهد شد. امیدواریم با استفاده از این تنوع اقلیمی، شهرک رسانه‌ای یکپارچه‌ای برای تولیدات متنوع طراحی و پیاده‌سازی کنیم که البته گام‌هایی نیز در این خصوص برداشته شده است.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی نیز در این جلسه بیان کرد: در دوره قبلی مدیریت من در سیما، نوروز با محرم همراه بود و سریال‌هایی چون «شب دهم» متناسب با آن فضا تولید شد اما امسال و در سال‌های آینده با مناسبت های دینی رجب و شعبان مواجه هستیم و در سه ماهه بهار امسال نیز مناسبت‌های اجتماعی، سیاسی و دینی را داریم و باید سریال‌ها به گونه‌ای باشند که ضمن خلق فضایی فرح‌بخش، مردم را برای ورود به این مناسبت‌ها آماده‌تر کنند.

زمانی که مسئولیت سیما را بر عهده گرفتم، حداکثر ۲۰ سریال در مراحل مختلف تولید قرار داشت، اما الان بیش از ۱۰۰ سریال پیش‌بینی شده که ۸۵۰۰ نفر مشغول به کار هستندمعاون سیمای رسانه ملی عنوان کرد: زمانی که مسئولیت سیما را بر عهده گرفتم، حداکثر ۲۰ سریال در مراحل مختلف تولید قرار داشت، اما الان بیش از ۱۰۰ سریال در ایستگاه‌های مختلف تولید پیش‌بینی شده که ۸۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته‌، امسال مخاطبان سریال‌های نوروزی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند و «علی‌البدل» بیشترین مخاطب را به خود جلب کرد. دو سریال دیگر هم با اختلاف اندک در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سال‌های گذشته یک سریال اول می‌شد و بقیه با اختلاف بسیار زیاد دوم و سوم می‌شدند، اما امسال تنوع سریال‌ها بسیار زیاد و اختلاف میزان مخاطبان آن‌ها اندک بود.

میرباقری گفت: سریال «علی‌البدل» افزون بر اینکه سریال متفاوتی در میان سریال‌های نوروزی بود، اثری متفاوت در کارنامه کاری سیروس مقدم نیز به حساب می‌آید. سریال‌های «مرز خوشبختی» و «دیوار به دیوار» هم عواملی بسیار حرفه‌ای داشتند و امسال مخاطبان سریال‌ها، بازیگران محبوبشان را ‌دیدند.

وی ادامه داد: از دکتر عسکری تشکر می‌کنم که با تدابیر وی و با وجود مضیقه‌ها، در ۱۰ ماه گذشته هیچ مشکل مالی در حوزه سریال‌سازی نداشتیم.

در بخش دیگر از آیین قدردانی از عوامل سریال‌های پرمخاطب تلویزیون، عوامل سریال‌ها به بیان دغدغه‌هایشان پرداختند.

سیروس مقدم کارگردان سریال «علی‌البدل» گفت: «علی‌البدل» کار سختی بود که خوشحالم، مدیران سیما پای آن ایستادند و از آن حمایت کردند. بعضی از حواشی اجازه خلق فیلمنامه‌ها و آثار متنوع را به کارگردانان نمی‌دهد، اما حمایت‌ها سبب شد این سریال دیده شود و مسائل خوبی را مطرح کند.

رویا تیموریان بازیگر سریال «دیوار به دیوار» نیز بیان کرد: اگر ۲۰ درصد به میزان مخاطبان سریال‌های تلویزیون در نوروز ۹۶ اضافه شده، یعنی تقاضای مردم چنین سریال‌هایی هستند. من مطمئن هستم با ورود متخصصان به رسانه ملی اتفاقات خوبی برای آن در پیش‌رو باشد.

حسین سهیلی‌زاده کارگردان سریال «مرز خوشبختی» نیز در پایان اظهار کرد: این سریال اولین سریال نوروزی من و از معدود کارهای طنزم بود و از تمام عوامل سریال تشکر می‌کنم.

در پایان مراسم از تمام عوامل سریال‌ها با اهدای سپاس‌نامه قدردانی شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو