زمان انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ -

پرداخت دیه شهدای منا از سوی عربستان پیگیری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداخت دیه شهدای منا از سوی عربستان تاکید کرد.

به گزارش سرای نور؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (۲۱ فروردین ماه) در نشست فراکسیون شاهد مجلس ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع)  افزود: بدون شک فعالیت اعضای فراکسیون شاهد به برخی مسایل موجود در حوزه ایثارگران کمک خواهد کرد و این باعث افتخار مجلس است که اعضای این فراکسیون در حوزه تقنین، نظارت و مسایلی در باب فرهنگی کمک به حوزه ایثارگران می کند.

وی ادامه داد: در حوزه ایثارگران قانون دائمی جامعی به تصویب رسید که فراز و فرود زیادی داشت همچنین در قانون برنامه ششم توسعه نیز مواد خوبی از سوی نمایندگان برای ایثارگران مورد تایید قرار گرفت.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: گاهی ممکن است در برخی قوانین تعارضی وجود داشته باشد که بهتر است این اشکالات از سوی نمایندگان رفع شود و اگر در این زمینه اعضای فراکسیون شاهد این کار را بر عهده بگیرند، کمک ویژه ای برای آینده ایثارگران خواهد بود که بدون شک ما هم حمایت می کنیم.

لاریجانی با تاکید بر حمایت از خانواده های شهدای منا افزود: در مورد حمایت از خانواده های شهدای منا نیز لازم است برنامه ریزی صورت گیرد چراکه امروزه این افراد با مشکلاتی روبرو هستند که بنده نیز پیگیر آن بودم.

وی تاکید کرد: در آخرین صحبت ها قرار بود اگر در بودجه ۹۶ معادل ۳۰ میلیارد تومان برای حمایت از خانواده های شهدای منا در نظر بگیریم مشکلات آن ها به طور کلی حل خواهد شد لذا اگر مبلغی دیده نشده باید راهی برای آن در نظر گرفت.

در این نشست علی مطهری نایب رئیس مجلس این پرسش را از رئیس مجلس مطرح کرد که کشور عربستان دیه شهدای منا را پرداخت خواهد کرد یا خیر که رئیس مجلس پاسخ داد گویا هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشد اما در صورت لزوم می توان آن را پیگیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هر حال لازم است تا خانواده های شهدای منا تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در این زمینه مساعدتی صورت گیرد.

رئیس مجلس بعد از نشست با اعضای فراکسیون شاهد مجلس با حضور در مزار شهدای گمنام در مجلس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۱ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو