زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ -

خط تولید ۴ محصول دفاعی امسال راه‌اندازی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش، از راه اندازی خط تولید چهار محصول عمده دفاعی در سال جدید خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود مبارکی است که خاستگاه آن، قرآن و سیره انبیاء (علیهم السلام) است که در دوران پس از انقلاب اسلامی با ولایتمداری خود این شاخصه را به منصه ظهور رسانده است.

وی افزود: ۲۹ فرودین که روز ارتش و گرامیداشت آن است، به دلیل ظهور ویژگی ولایتمداری این نیرو بوده است. در ۲۹ فرودین سال ۵۸ امام خمینی (ره) این روز را روز ارتش نامگذاری کردند.

امیر سرتیپ حیدری گفت: عنایت امام راحل (ره) به کلیت ارتش و بصیرت ایشان در این اقدام خردمندانه موجب شد، متعاقبا ارتش نیز پاسخی عاشقانه دهد و با تمام وجود لبیک بگوید که آثار آن در نبردهای ارتش با ضد انقلاب در آن سال ها و همچنین در عرصه مقابله با دشمن در هشت سال دفاع مقدس نمایان شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود گفت: همانطور که فرماندهی کل قوا هم بیان فرمودند، برابر برآوردهای اطلاعاتی موجود، سال ۹۶، سالی سرشار از امنیت برای ملت خواهد بود و از طرفی چون چراغ راه ما، بیانات رهبری عزیز است، سال ۹۶ مقطع گشایش افق‌های جدیدی برای نیروی زمینی ارتش خواهد بود.

وی ادامه داد: سال ۹۶ از سه سند بالادستی که مجموعه ارشادات فرماندهی کل قوا است، برخورداریم و با نصب‌العین قرار دادن آنها، توانسته‌ایم برنامه حرکت خود را در سال جدید تنظیم کنیم.

حیدری با بیان اینکه بالاترین نصب‌العینی که داریم شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اظهار داشت: شاید ما اولین سازمان و نهادی باشیم که به این شعار و هدایت رهبری لبیک گفته‌ایم و به این منظور، چهار خط تولید در زمینه موارد مورد نیاز انواع تجهیزات عمده و راهبردی دفاعی را در کشور راه‌اندازی خواهیم کرد که اقدام کم‌سابقه و گامی بزرگ و جهادی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در این میان راه‌اندازی خط تولید کارخانجات تانک‌سازی مسجد سلیمان، خط تولید کارخانجات نصر و فتح اصفهان که در زمینه قطعات نفربرها و تانک‌ها کار می‌کنند، راه‌اندازی خط تولید بالگردی که در صنایع «یاعلی» اصفهان است و همچنین مرکز تولید قطعات خودرو را که آن هم در اصفهان راه‌اندازی شده است، داریم.

وی افزود: از همه مهمتر، راه‌اندازی دو خط تولید تریلرها را داریم که با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته و به منظور تأمین قطعات و ادوات نیروی زمینی ارتش راه‌اندازی شده است.

حیدری با بیان اینکه سند بالادستی دیگری که وجود دارد، در حکم فرماندهی نیروی زمینی تحت عنوان تلاش شایسته برای ارتقای مناسب و نیازمندی‌های روز یگان‌ها است، اظهار داشت: در این خصوص هم اقدامات ارزشمندی انجام داده‌ایم و معتقدیم که یکی از ابزارهای بازدارندگی دشمن، در اختیار داشتن نیروهایی چابک و با تجهیزات مناسب است که در این رابطه هم قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بزرگترین گامی که برداشته‌ایم، تغییرات در ساختار نیروی زمینی ارتش بوده است؛ ما امروز یگان‌هایی داریم که به تیپ‌های متحرک هجومی تبدیل شده‌اند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در موقعیت تهدیدزا قرار بگیرند و دشمن را شکست دهند.

وی ادامه داد: همچنین تیپ‌های واکنش‌ سریعی را در نیروی زمینی در اختیار داریم که بخشی از آن در سال ۹۵ ایجاد شده و بخش دیگر آن هم امسال به وجود می‌آید.

حیدری در پاسخ به این سؤال که در زمینه ارتقای نیروی پهپادی نیروی زمینی چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: پهپاد یکی از تجهیزات دفاعی و هجومی است که ما امروز نباید خود را از آن بی‌بهره کنیم. نیروی زمینی، گروه پهپادی را به وجود آورده و در سال جاری تلاش داریم که آنها را به انواع تاکتیک‌های خاص خود مجهز کنیم. همچنین این گروه از لحاظ ساختاری هم در کشور در حال توسعه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سؤال که رزمایش‌های سال ۹۶ به چه صورت خواهد بود، تصریح کرد: رزمایش‌ها را ما در نیروی زمینی به عنوان پایان‌نامه آموزشی تلقی می‌کنیم و کلیه تاکتیک‌ها و تجهیزاتی را که در عرصه نبرد به کار خواهند آمد، در این رزمایش‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهیم و با مطالعه تهدیدات، سعی داریم همه مواردی را که بومی هستند و نیاز عملیاتی روز نیروی زمینی را تأمین می‌کنند و کاملاً توسط متخصصان بومی ایجاد شده‌اند، در این رزمایش‌ها به منصه ظهور می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ دو دسته رزمایش داریم، گفت: اولین آن، رزمایش‌های تخصصی است که یک رسته در آن رزمایش‌ها آمادگی خود را ارائه می‌کنند و نوع دیگر رزمایش‌ها در قالب همکاری چند رسته با یکدیگر است.

حیدری در پاسخ به این سؤال که تجهیزات خریداری شده نیروی زمینی در سال ۹۶ چه مواردی بوده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما همواره تهدیدات را رصد می‌کنیم، متناسب با آن، دائماً در حال طراحی و تولید تجهیزات هستیم که در این عرصه جوابگوی نیازمندی‌های نیروی زمینی باشد؛ نیروی زمینی ارتش قطب تولید و طراحی سلاح‌های نبرد زمینی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امسال از انواع تجهیزاتی که همه ابعاد آن از طراحی، تولید و ساخت بومی شده است، رونمایی می‌کنیم و در مورد ارتقا و کارآمدی یگان‌ها هم دستاوردهایی را خواهیم داشت که به موقع رونمایی می‌شود.

وی در خصوص زمان خروج پادگان‌های نیروی زمینی که درون شهر تهران وجود دارند، گفت: برنامه مشخص در این رابطه وجود دارد و مسئولین شهری هم با ما همکاری‌های خوبی داشته‌اند، اما نمی‌توانیم زمان مشخصی را در این رابطه اعلام کنیم.

حیدری در پاسخ به این سؤال که یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی از چه اقدامات و تجهیزاتی برخوردارند، گفت: یگان‌های واکنش سریع را ما با توجه به تجاربی که از رصد اتفاقات رخ داده در کشورهای اطراف ایجاد کرده‌ایم و ما معتقدیم دورنمای جنگیدن و نوع دشمنی‌ها امروز متفاوت شده است و برای آنکه بتوانیم در مقابل این تهدیدات ایستادگی کنیم، نیازمند برخورداری از بهترین تجهیزات و کارآمدترین یگان‌ها هستیم و به همین دلیل یگان واکنش سریع را ایجاد کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این یگان واکنش سریع، انواع مختلف آموزش‌ها را در شرایط مختلف آب و هوایی و اقلیمی کار کرده‌اند؛ لذا آنها به انواع تجهیزات، آموزش‌ها و فنون لازم، آگاهی و اشراف دارند و می‌توانند با حداکثر بهره‌وری در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو