زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ -

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران:

ایجاد شناسنامه اشتغال در شهرها و روستاهای مازندران ضروری است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: ایجاد شناسنامه اشتغال در شهرها و روستاها ضروری است تا بتوانیم در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حسن خیران‌پور در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد، اظهار کرد: استان مازندران با سه فرودگاه و بندر فعال، جذابیت‌های طبیعی بالفعل و بالقوه متعدد که در این استان نهفته است همانند جنگل، دریا، مزارع و نیروهای انسانی توانمند در عرصه‌های مختلف، بهره‌مندی از پیشینه تاریخی و فرهنگی عمیق در طول تاریخ، موقعیت ویژه و استراتژیکی جغرافیایی استان در همجواری با حوزه دریای خزر و نزدیکی به پایتخت کشور، بهره‌مندی از ۳۳۸ کیلومتر راه‌آهن و ریل و جذابیت‌های طبیعی و منحصر به فرد در زمینه‌های بومی‌گرایی، گردشگری، توانمندی‌های تولیدی در عرصه کشاورزی، صنایع به ویژه صنایع تبدیلی و منابع غنی که استان از آن بهره‌مند است را در کنار هم قرار دهیم، نشانگر کارکرد ویژه فرااستانی و فرا کشوری استان مازندران است که فقط با یک برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت، پیگیری و مراقبت دقیق به دست می‌آید.

 

وی افزود: امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شد، مازندان این ظرفیت را دارد که در عرصه‌های تولیدی همانند سال‌های گذشته با عزم مدیریت عالی استان، استاندار مازندران و تلاش‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نهفته در بخش تشکل‌های غیردولتی و ظرفیت‌های بخش خصوصی، استان را در زمینه تولید به گونه‌ای ارتقا دهد که کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، استان مازندران در زمینه تولید می‌تواند علاوه بر تأمین مصرف استانی و کشوری مازاد محصول را صادر کند، ضروری است زمینه‌های تسهیل صادرات و مشوق‌های صادراتی به ویژه در بخش کشاورزی ایجاد شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در مدت کوتاهی یک هزار و ۹۳ واحد تولید، در بخش صنعت و کشاورزی توانستند از این تهسیلات استفاده کنند و رتبه نخست کشور را به دست آوریم، از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ایجاد زمینه‌هایی برای استان مازندران هستیم تا با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مازندران در بخش‌های تولیدی احصا شود و کارگروه‌های مرتبط را فعال کنیم.

خیران‌پور با اشاره به خلا شناسنامه اشتغال در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم در دستگاه‌های اجرایی یک کمیته اشتغال ایجاد کنیم و در شهرستان‌ها کارگروه اشتغال را فعال و شناسنامه هر روستا با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا تهیه شود تا بتوانیم در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

وی به ترویج آموزش غیررسمی برای توانمندسازی افراد اشاره کرد و افزود: باید شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی را فعال سازی کنیم.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در پایان فعال‌سازی تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی را مهم و در این راستا تفویض اختیارات به استان‌ها و شهرستان‌ها را بسیار تأثیرگذار دانست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو