زمان انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ -

ایجاد اشتغال و شکوفا کردن اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی کشور است

ایجاد اشتغال و شکوفا کردن اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی کشور است و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و مردمی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،یکی از چالش‌های مهم اقتصادی که جامعه ایران در حال حاضر با آن روبرو است مسئله بیکاری است، با توجه به این امر، ایجاد اشتغال و شکوفا کردن اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی کشور است.

 

 

در تعریف اقتصاد مقاومتی رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار تحریم‌ها، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.» و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و مردمی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

 

 

 

 

سبحان مقصودی متولد سال ۶۱ با مدرک دیپلم، اهل روستای حاجی آباد و از کار آفرینان شهرستان نور است.

 

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: متأهل هستم و به علت نداشتن شغل ثابت تصمیم گرفتم با کشاورزی به یک شغل ثابت دست پیدا کنم.

 

 

سبحان مقصودی در سال ۹۵ با دریافت ۲۵ میلیون وام از بسیج سازندگی سپاه و دریافت مجوز از جهاد کشاورزی به عنوان پروانه فعالیت در زمین روستای پدر خود سالنی حدود ۷۳ متر مربع احداث کرد و در این سالن در سه طبقه به پرورش قارچ مشغول است.

وی توانست برای چهارنفر اشتغال‌زایی کند و رضا مقصودی برادر سبحان نیز در این زمینه با وی همکاری می‌کند.

 

 

این کارآفرین خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ میلیون برای احداث سالن پرورش قارچ هزینه کردم که ۲۵ میلیون آن را از بسیج سازندگی سپاه وام گرفتم و با آموزش نزد رحمت مقصودی که بنیانگذار پرورش قارچ در منطقه است، توانستم در سال ۹۶ به بهره‌براری برسم.

وی افزود: در سه مرحله برداشت قارچ داشتیم که در مرحله اول یک تن، مرحله دوم ۷۰۰کیلو و در مرحله سوم هنوز به جمع بندی نرسیدیم.

 

 

سبحان مقصودی در مورد بازار فروش گفت: به علت نبودن سردخانه و تعداد کم سالن در بازاریابی دچار مشکل هستیم.

این کار آفرین اظهارکرد: حداقل به سه سالن برای کار نیاز داریم و به علت فضای کم و نداشتن سردخانه نمی‌توانیم پی در پی تولید داشته باشیم و این سبب می‌شود تا بازار فروش را از دست بدهیم و مشتری ثابت نداشته باشیم.

 

 

سبحان مقصودی خواستار دریافت تسهیلات کم بهره شد تا با احداث سالن بتواند تولیدات خود را افزایش دهد و پاسخ گوی مشتری و تأمین هزینه‌ها باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو