زمان انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

ایرانی ها و سندروم افت دور برگشت

با فرا رسیدن هفته های پایانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باز هم سایه تکرار نتایج هفته های پایانی روی سر نمایندگان ایران احساس می شود.

سرای نور؛دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران خیلی خوب آغاز نشد و ۴ نماینده ایران یک برد، دو تساوی و یک شکست کسب کردند تا در حالیکه دور رفت مسابقات با صدرنشینی دو تیم ایرانی به پایان رسید، فوتبال ایران در هفته چهارم هیچ صدرنشینی ندارد.
عدم نتیجه گیری تیم های ایرانی در دور برگشت مسابقات لیگ قهرمانان البته اتفاق تازه ای نیست. هر چند فصل گذشته ذوب آهن و تراکتورسازی به عنوان صدرنشین توانستند از گروه خود صعود کنند و سپاهان نیز در تمامی بازی های دور برگشت شکست خورد اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی لیگ، هر دو تیم ذوب آهن و تراکتورسازی نتوانستند در نتیجه گیری موفق عمل کنند تا در نهایت بعد از صعود از گروه در روزهای میانی اردیبهشت ماه، از مسابقات آسیایی حذف شوند.
اتفاقی که ممکن است امسال نیز دامن گیر تیم های حاضر در مرحله گروهی شود و نمایندگان فوتبال ایران نتوانند نتایج درخشانی در روزهای پایانی لیگ در آسیا کسب کنند.
در مسابقات سال ۲۰۱۵، پرسپولیس که در مرحله گروهی در رتبه دوم قرار گرفت در دور برگشت در تنها دیدار سرنوشت ساز خود برابر لخویا با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. نفت تهران دیگر نماینده ایران در گروه دوم مسابقات، تنها ۴ امتیاز کسب کرد و در دو بازی پایانی نیز یک باخت و یک تساوی به دست آورد. فولاد خوزستان نیز در دور برگشت تنها سه امتیاز کسب کرد. تراکتورسازی نیز در همان سال در دور برگشت تنها یک امتیاز کسب کرد تا نتواند از گروه خود صعود کند.
روند نتایج تیم های ایرانی در دور برگشت نشان می دهد، چهار نماینده ایران کار سختی در ۸ بازی باقی مانده پیش رو دارند. هر چند استقلال تهران و خوزستان این شانس را دارند تا در بازی هفته پنجم صعود خود را به مرحله بعدی نهایی کنند اما پرسپولیس و ذوب آهن باید در دیدار برابر الهلال و العین به میدان بروند و برای صعود راهی به جز کسب پیروزی ندارند. موضوعی که با توجه به فشردگی بازی های داخلی و تجربه تاریخی تیم های فوتبال ایران بسیار سخت به نظر می رسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو