زمان انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

همزمان با ۲۷ رجب؛ جشن مبعث رسول اکرم(ص) در حرم رضوی

به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) مراسم جشن و سرور با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن‌الائمه(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

سرای نور؛معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر اظهارکرد: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان دارد. بعثت در حقیقت نقطه آغازین اسلام به‌شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ابراز کرد: در چنین روزی به فرمان خداوند، حضرت محمد(ص) مأمور شد مردم را به سوی پروردگار بخواند؛ پروردگاری که انسان را آفرید و آنچه را نمی‌دانست، به او آموخت.

وی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) از دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه‌ای از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی از سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سیدمحمدرضا طباطبایی نسب در برنامه‌های قبل و بعد از نماز ظهر این هفته خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ۲۷ رجب المرجب، سالروز مبعث، جشن باشکوهی با حضور تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد .

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اجرای سرود و همخوانی گروه‌های تواشیح را از دیگر برنامه‌های ۲۷ رجب در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعلام و ابراز کرد: در این شب مراسم مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی نیز اجرا می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو