زمان انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

شادی پس از گل به سبک فوتبالیست های مشهور

آن قدیم ها شادی گل آویزان شدن حسین کلانی از تیر دروازه عجیب ترین شادی گلی بود که وجود داشت و این روزها پایانی برای خلاقیت در ساختن شادی گل وجود ندارد. با پرتکرارترین شادی گل های موجود در دنیای فوتبال بیشتر آشنا شوید.

سرای نور؛ قدیم ترها همه چیز ساده تر بود. ۲۰ سال پیش همه در ایران سوار پیکان می شدند، توی هر خانه ای گلدان دیفن باخیا کنار پنجره اتاق پذیرایی می گذاشتند و منوی همه رستوران ها جز چلوکباب کوبیده، برگ و جوجه کباب چیز دیگری نداشت.

«تنوع» واژه ممنوعه آن سال ها بود و بالطبع خبری هم از آدم های تنوع طلب نبود. اما این روزها سبک زندگی آدم ها فرق کرده اند و همه باید خاص باشند. آن قدیم ها شادی گل آویزان شدن حسین کلانی از تیر دروازه عجیب ترین شادی گلی بود که وجود داشت و این روزها پایانی برای خلاقیت در ساختن شادی گل وجود ندارد. با پرتکرارترین شادی گل های موجود در دنیای فوتبال بیشتر آشنا شوید.

کلاسیک

 فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
بالطبع فوتبال در دوران کلاسیکش خیلی پرجنجال نبود و هر بازیکنی بعد از گلزنی، بین چند شیوه رایج برای خوشحالی کردن داشت. دویدن بدون هدف در زمین، سُرخوردن روی زمین چمن، بالابردن دو دست به نشانه خوشحالی و پریدن هم تیمی ها روی سر و کله گلزن و پشت وارو زدن و…، تنها آپشن های موجود برای گلزنی در دنیای بی خلاقیت ها بودند. فرقی نمی کند گلزنی ستاره ها کجای دنیا اتفاق بیفتد؛ از اروپا و آمریکای جنوبی تا لیگ برتر خودمان. شیوه های کلاسیک هنوز هم جواب می دهند.

سیاسی

 فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
رشیدی یکینی را در جام ۹۴ به خاطر دارید؛ ستاره نیجریه ای که چهار سال پی به دلیل بیماری روحی و در چهل و هشت سالگی فوت کرد، تاثیرگذارترین شادی گل تاریخ جام جهانی را برجا گذشات. بعد از گلزنی مقابل بلغارستان، در حالی که خودش را به تور دروازه چسبانده بود اشک می ریخت.
اشک هایی که پیام مظلومیت مردم آفریقا را مخابره کردند. مهم ترین شاید گل سیاسی که اخیرا در ایران حسابی سر و صدا راه انداخت هم به مهدی طارمی و بریدن سر عربستانی ها در آزادی می رسد. سلام های نئونازی پائولو دی کانوی در ایتالیا هم از معروف ترین شادی گل های سیاسی تاریخ است.

بچه

 فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
یکی از شایع ترین شادی گل های چندسال گذشته پنهان کردن توپ زیر پیراهن به نشانه به دنیا آمدن فرزند در آینده ای نزدیک است. شادی گلی که البته جنجال ساز هم بوده است. لوسیانو پریرا به خاطر پنهان کردن توپ زیر پیراهنش در بازی مقابل تراکتورسازی از سوی کمیته انضباطی محروم شد. روش های دیگر شادی گل برای برگزاری جشن تولد فرزند، درآوردن پستانک و مکیدن انگشت شست است. اما خاطره انگیزترین شادی گل مربوط به بچه ها، به جام جهانی ۱۹۹۴ و شادی گل به به تو بر می گشت که همراه بقیه بازیکنان برزیل فرزندش را تکان داد.

نامزدی

فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
همراه داشتن حلقه نامزدی حین مسابقات فوتبال غیرقانونی است، اما بازیکنی که شانس دور زدن قوانین و همراه داشتن حلقه را داشته باشد، می تواند خوشحالی بعد از گلزنی اش را با بوسیدن حلقه نامزدی اش با همسر آینده شریک شود. فرهاد مجیدی در فوتبال ایران یکی از پراستمرارترین بازیکنان با این شیوه شاید گل بود. در مادرید و اسپانیا هم رائول گونزالس بعد از هر گل، با بوسیدن حلقه ازدواجش آن را به همسرش تقدیم می کرد.

پیغام

 فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
کانون توجه بودن بازیکن پس از به ثمر رساندن گل و رسانه ای شدن آن به قدری ضریب نفوذ بالایی در جامعه دارد که خیلی از فوتبالیست ها از آن برای رساندن پیغام استفاده می کنند. بازیکنان تراکتورسازی در چند فصل گذشته، با حربه شادی گل، پیام های عاشقانه شان را به فرد مورد نظر انتقال می دهند و استقلالی ها برای مدتی پیراهن نوشته «سرطان پایان زندگی نیست» را به نمایش می گذاشتند.
در دنیا اما مهم ترین پیغامی که در دنیا دیده شد و ترتیب اثر پیدا کرد، به رابی فاولر بر می گردد. مهاجم انگلیسی برای همدردی با کارگران بندر لیورپول بعد از لزنی در فینال جام در جام اروپای سال ۱۹۹۷، تی شرتی که روی آن نوشته شده بود: «کارگر بندر» را به دوربین ها نشان داد تا تضییع حقوق کارگران و شرایط سخت کاری آن ها را به دنیا مخابره کند.

مذهبی

 فوتبالیست ها با چه شکل هایی شادی گل می کنند؟
مهم ترین شادی گل مذهبی ثبت شده در فوتبال به فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۷ بر می گردد. کاکا بعد از گلزنی پیراهنش را بالا زد و نوشته «I belong to jesus» (من به مسیح تعلق دارم) را به دنیا نشان داد. در ایران اما بهترین شادی گل های مذهبی به مهدی رجب زاده تعلق دارد. معروف ترین شادی گل مذهبی ثبت شده هم محصول مشترک ایران و لبنان است. علی همام و رجب زاده بعد از گل به سمت دوربین ها رفتند و جمله «حسینی بمان و حسینی بمیر» را با دو زبان فارسی و عربی روی تی شرت هایشان به نمایش  گذاشتند.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو