زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

ده نکته درباره پارس جم اولین صعود کننده لیگ یک

تیم پارس جنوبی جم در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ یک قهرمان این بازی ها شد و به لیگ برتر صعود کرد.

۱۰سرای نور؛ نکته جالب در مورد این تیم وجود دارد که بدان اشاره می کنیم:
۱-پارس جنوبی جم با ۱۳ گل خورده در ۳۳ بازی صاحب بهترین خط دفاعی لیگ یک است. معدل گل خورده این تیم در هر بازی ۰٫۳۹ درصد بوده. یعنی کمتر از نیم گل. دروازه این تیم هر ۲۲۸ دقیقه یک بار باز شده است.
۲-پارس جنوبی جم در فاز حمله مشترکا به همراه تیم فجر سپاسی تیم چهاردهم جدول است. این تیم ۲۹ گل زده. معدل گل زده این تیم در هر بازی ۰٫۸۷ درصد است. یعنی هر بازی کمتر از یک گل. خط حمله این تیم هر ۱۰۲ دقیقه یک گل زده است.
۲۴-۳هفته نباختن یک رکورد جالب را از این تیم در این فصل از رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور به جا گذاشته است.
۴-پارس جنوبی جم این فصل تنها قهرمانی اش در لیگ یک را جشن نمی گیرد. پیش تر فوتبال ساحلی این باشگاه قهرمان لیگ برتر شده بود و تیم ووشوی پارس جنوبی جم هم حضور در سکوی نخست قهرمانی را تجربه کرده است.
۵-پارس جنوبی جم در حالی با ۱۳ گل عنوان بهترین خط دفاعی بازی ها را به خود اختصاص داده که در فصل نقل و انتقالات دو دروازه بان اصلی این تیم به تیم های دیگر نقل و مکان کردند. محمد علی رمضانیان دروازه بان هفته های ابتدایی این  تیم به مس رفسنجان رفت و در ادامه هم ناصر سالاری به تیم صنعت نفت آبادان پیوست.
۶-با اینکه پارس جنوبی جم در هر دو بازی رفت و برگشت تیم گل گهر سیرجان را شکست داد به زعم مهدی تارتار سخت ترین بازی هایی بود که پارس جنوبی جم در این فصل از بازی ها پشت سر گذاشت.
۷-مربی دروازه بان های تیم پارس جنوبی جم حسین اینانلو دروازه بان اسبق تیم ملی امید و کشاورز تهران بوده و دستیار اول مهدی تارتار هم حسین پاشایی بازیکن سال های نه چندان دور پاس تهران و راه آهن تهران است.
۸-پارس جنوبی جم فصل را با مهدی پاشازاده استارت زد اما بعد از عدم توافق اولیه مجتبی تقوی هدایت تیم را برعهده گرفت اما دو سه هفته پیش از شروع بازی ها مهدی تارتار با تیم قرارداد امضاء کرد. البته پیش از مهدی تارتار زمزمه حضور غلامرضا دلگرم مربی بومی در تیم به گوش می رسید و گویی او آماده می شد که از بوشهر راهی کرج محل اردوی تیم شود که به یکباره باشگاه خبر از توافق رسمی با مهدی تارتار داد.
۹-طبق قوانین داخلی وزارت نفت – تیم پارس جنوبی جم به دلیل صعود به لیگ برتر باید هزینه های حضور در لیگ برتر را از طریق جذب اسپانسرهای طرف همکاری با وزارت نفت تامین کند و دیگر نمی تواند مستقیم از این وزارتخانه بودجه بگیرد.
۱۰-پارس جنوبی جم در هفته سی و دوم برای اولین بار حضور در صدر جدول را تجربه کرد و در هفته سی و سوم هم با پیروزی در برابر استقلال اهواز قهرمان شد و به لیگ برتر صعود کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو