زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

وزیر بهداشت عنوان کرد؛ صادرات دارویی و تجهیزات پزشکی ایران به ۴۰ کشور دنیا

وزیر بهداشت گفت: ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادرات دارو و تجهیزات پزشکی داریم.

سرای نور؛دکتر سید حسن هاشمی که روز گذشته به منظور دیدار با مقامات دولت عراق و افتتاح نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران و امضای تفاهم نامه همکاریهای مشترک به این کشور سفر کرده است، در جمع رسانه‌ های عراقی ضمن خرسندی از حضور خود در کشور عراق، افزود: از دعوت وزیربهداشت دولت عراق و مهمان نوازی ایشان تشکر می کنم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی روابط بین وزارت بهداشت ایران و عراق، گفت: روابط بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بسیار مطلوب و موثر و درعین حال دوجانبه و چندجانبه در مجامع بین المللی و منطقه ای است.
هاشمی ادامه داد: در حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی با عراق همکاری داریم و نیز با وزارت علوم جمهوری عراق در حوزه آموزش پزشکی، همکاری های موثری داریم.
وزیربهداشت در ادامه تصریح کرد: به دنبال اتفاقاتی که در سال های اخیر افتاده، چه درحیطه پیشگیری از بیماری های واگیر مانند وبا و فلج اطفال و چه در حمایت از رزمندگان شریف عراقی در مقابله با داعش و دشمنان ملت عراق، همواره در کنار وزارت بهداشت جمهوری عراق بوده و هستیم.
وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبر نگاران مبنی بر این که زمینه های همکاری بین دو کشور را چگونه ارزیابی می کنید،گفت: زمینه های همکاری زیادی پیش روی ما وجود دارد و امیدوارم در طی مذاکرات دو جانبه به نتیجه مطلوب برسیم. ما در طول ۳۸ سال گذشته تجارب زیادی را کسب کردیم و در صورتی که طرف عراقی تمایل داشته باشد، این تجارب را تقدیم عزیزان عراقی خواهیم کرد.
هاشمی در ادامه در مورد همکاریهای دارویی دو کشور نیز اظهار داشت؛ ۹۵ درصد داروها در ایران تولید داخل است و به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادرات دارو و تجهیزات پزشکی داریم اما سهم ما از بازار دارو در عراق کمتر از نیم درصد است.
وزیر بهداشت ادامه داد: از آنجا که دارو یکی از ذخایر استراتژیک هر کشوری محسوب می شود، علاقه مندیم که با رعایت قانون، شرکت های ایرانی بتوانند با تولید دارو در عراق وارد بازار این کشور شوند.
هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار عراقی درخصوص انتقال تجارب دو کشور گفت: تجارب ما در کاهش وابستگی به شرکت های بین المللی در موضوع دارو و تجهیزات می تواند، کشور عراق را توانمند کند تا در آینده سهم خود را در تولید دارو که درحال حاضر ۱۵ درصد است، به اعداد بیشتری افزایش داده و وابستگی شان برای تامین دارو به خارج از کشور را به حداقل برسانند.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو