زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

جام قهرمانی ۲٫۵ میلیون دلاری باشگاه‌های عرب

اولین دوره رقابت های قهرمانی جام باشگاه های عرب در تابستان به میزبانی مصر در حالی برگزار می شود که باشگاه های مطرح حاشیه خلیج فارس موضع متفاوتی در قبال آن اتخاذ کردند.

سرای نور؛

اتحادیه فوتبال عرب حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا چندی پیش تصمیم گرفت اولین دوره رقابت های قهرمانی باشگاه های عرب را با حضور ۱۲ تیم در مصر برگزار کند که برای این تورنمنت پاداش کلانی نیز برای قهرمانان و نایب قهرمان در نظر گرفته شد.
در شرایطی که بیشتر باشگاه های قهرمان کشورهای عربی با حضور در آن موافقت کردند صعود تیم های اماراتی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا آنها یکی پس از دیگری از حضور در این تورنمنت کناره گیری کنند. العین به عنوان قهرمان امارات باید در این جام حاضر می شد اما این باشگاه کناره گیری کرد تا دو باشگاه الاهلی و الجزیره جایگزین شوند که این دو باشگاه هم دیروز به خاطر فشردگی برنامه ها و در اولویت بودن لیگ قهرمانان اسیا از این جام کناره گیری کردند.
الهلال قهرمان این فصل عربستان و یکی از تیم های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان برخلاف تیم های اماراتی اعلام کرد در اولین دوره رقابت های قهرمانی جام باشگاه های عرب در مصر شرکت خواهد کرد. رقابت هایی که از آخرین روزهای تیرماه ۹۶ در قاهره و اسکندریه در سه گروه چهار تیمی استارت خواهد خورد و تا اواسط مرداد ماه طول خواهد کشید یعنی تا قبل از آغاز رقابت های فصل جدید اروپا.
در اولین دوره این رقابت ها ۱۲ تیم شرکت خواهند داشت که تا کنون الاهلی و الزمالک مصر، الهلال و قهرمان جام حذفی عربستان، المریخ سودان، الفیصلی اردن، نفت الوسط عراق، اسپرانس تونس، قهرمان آتی مراکش،النصر الجزایر و المیثاق لبنان در آن قطعی شده و تنها جایگزین نماینده امارات باید معرفی شود. این رقابت ها در سه ورزشگاه قاهره، برج العرب اسکندریه و نیروی هوایی برگزار می شود. نکته جالب توجه این که به تمام باشگاه های حاضر در دور اول مسابقات ۱۲۵ هزار دلارو برای صعود به مراحل بعدی در ازای هر بازی ۲۵ هزار دلار پاداش داده می شود و تیم های حاضر در نیمه نهایی نیز ۲۰۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. قهرمان ۲٫۵ میلیون دلار و نایب قهرمان ۶۰۰ هزار دلار دریافت می کردند.
قرارداد حق پخش تلویزیونی این رقابت ها با شبکه ابوظبی اسپرت بسته شده که رقم قابل توجه ۱۰ میلیون دلاری هم عاید برگزار کنندگان خواهد کرد. تورنمنتی که اتحادیه فوتبال عرب از آن به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین رقابت های باشگاهی در میان کشورهای عربی نام می برد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو