زمان انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

قالیباف مطرح کرد؛

جناب آقای روحانی، مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بجای شعار و حرف باید عمل کرد، گفت: جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح.

به گزارش سرای نور؛ محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه تبلیغاتی خود در برنامه «با دوربین» شبکه یک،   اظهارداشت: بنای من این نیست که درباره محمدباقر قالیباف حرف بزنم بنای من این است که درباره ایران و کشور، فرزندانمان، خانواده ها و نسل آینده حرف بزنم.

وی افزود: قصد من این نیست که به تاریخ بزرگ این ملت و کشور کهن ایران برگردم بلکه قصد دارم درباره وضعیت های امروز صحبت کنم. از واقعیت هایی که دو گروه شاید خوششان نیاید؛ برخی مسوولان دولتی و برخی افراد تافته جدابافته که البته محدود هستند و کمتر از ۴ درصد را شامل می شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متعجم از دولتمردان که مرتب می گویند نمی شود، افزود: وقتی می خواهیم به جوانان کمک کنیم صدای آنها بلند است که نمی شود.

قالیباف ادامه داد: بجای شعار و حرف باید عمل کرد. جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مردم را اخراج کردند. در حوزه فرهنگ هنرمندان ناراضی هستند. ۱۰ درصد جمعیت فقیر هستند و برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالش شدند؛ اگر بگوییم گرسنه می خوابند گزافه نیست.

قالیباف افزود: ما ظرفیت های مختلفی در کشور داریم به طور نمونه در بعد انرژی های فسیلی رتبه اول را در جهان داریم. آمارها نشان می دهد اگر یک درصد جمعیت جهان را داریم ولی ۵ درصد ظرفیت معادن را داریم، جوانان تحصیل کرده و با اراده را داریم که دیگر کشور ها حسرت آن را دارند با چنین شرایط ولی کمترین درآمد را داریم.

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر در دولت مردم، قول حمایت از محرومان را دادیم به این دلیل است که کاری کنیم آنها دوباره به زندگی خود برگردند، اگر قول یارانه دادیم برای این است که آنها بتوانند زندگی خود را اداره کنند و شرمنده خانواده خود نباشند.

وی ادامه داد: اگر قول ایجاد ۵ میلیون شغل دادیم به این دلیل است که می دانیم ریشه اعتیاد و رکود و گرانی در نداشتن شغل جوانان است. اگر قول دادیم در برابر قاچاقچیان حرفه ای و دلالانی که زالو صفتانه بدون هیچ تلاشی بیشترین سود را از دسترنج کشاورزان و تولیدکنندگان می برند می ایستیم، به این دلیل است آنها بیشترین سود را از بانک ها و درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان می برند اما تولیدکنندگان ما بدهکار بانک هستند.

قالیباف تصریح کرد: علت اصلی اختلاف طبقاتی و فاصله فقر و غنا که در کشور هست به خاطر این است که ۴ درصد در کشور به ۹۶ درصد اجازه فعالیت ندادند.

وی گفت: قول دادیم با کمک سامانه کاریابی کسانی را که به خاطر کاهش تولید بی کار شدند را صاحب شغل کنیم و کارانه ای به اندازه ۲۵۰ هزار تومان به آنها پرداخت کنیم تا کمک حداقلی به آنها انجام دهیم؛ این حق مردم است.

کاندیای ریاست جمهوری افزود: ما می خواهیم تولید شغل را با رعایت عدالت انجام دهیم.

قالیباف گفت: ما مالیات را با دقت از ۹۶ درصد مردم می گیریم گاهی ناخواسته حتی از فروشنده ای که درآمد کافی نداشته است یا حقوق بگیر دولت سر وقت مالیات می گیریم اما از ۴ درصدی که بیشترین سود را بدون پرداخت مالیات می برند خبری نیست.

وی تصریح کرد: می خواهیم سطح رفاه و آرامش مردم را در نقاط دور و نزدیک و شهرها و روستاها افزایش دهیم تا هر ایرانی زندگی افتخار آمیز داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند که تبعیض بین بازنشستگان را از بین برده و به فرهنگیان توجه ویژه داشته باشد. دولت مردم وظیفه خود می داند که عدالت در آموزش و فرصت های برابر را برای مردم فراهم کند.

قالیباف گفت: دوات مردم وظیفه خود می داند در حوزه زیستی به خصوص ریزگردها که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده، مسئولیت خود را انجام دهد. شما می توانید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید که وضع موجود ادامه داشته باشد که  ادامه داشتن آن یعنی ادامه رکود و بی کاری، اما می توانید تصمیم بگیرید که شرایط تغییر کند.

وی با بیان اینکه دولتمردان فعلی وقتی شنیدند گفتم ۵ میلیون شغل ایجاد می کنم گفتند شدنی نیست، عنوان کرد: دولت فعلی می گوید این مسئله امکان پذیر نیست که ۵ میلیون شغل ایجاد شود. با یک نگاه آماری باید گفت در سال ۶۴ حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر متولد شدند تا سال ۷۴ این روند رشد جمعیت ادامه داشته و متوسط جمعیت یک میلیون ۲۵۰ نفر شده است که همه در سن ۲۲ تا ۳۲ سالکی هستند، شغل و مسکن و شرایط ازدواج می خواهند متعجب هستم از دولتمردان امروز که می گویند می خواهیم مشکلات را حل کنیم اما  نمی توانند ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم اگر این میزان شغل ایجاد نشود یعنی وضع موجود ادامه خواهد داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: دولت مردم با کمک تولیدکنندگان، مردم و سرمایه گذاران، ۵ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قادریم با سرمایه داخلی و ظرفیت های موجود ۸ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم که یک میلیون ۶۰۰ شغل مستقیم و سه میلیون شغل غیر مستقیم به وجود خواهد آورد.

قالیباف ادامه داد: امروز در حوزه آی تی جوانان تحصیل کرده بسیاری داریم. دولت مردم مصمم است که با این ۴ درصد مبارزه کرده و جلوی واردات غیر ضروری را بگیرد؛ البته ما مدافع واردات تکنولوژی و مواد اولیه هستیم اما در کشوری که اندیشمندان آن می توانند تکنولوژی ای داشته باشند که ماهواره را در مدار قرار دهد نیازی به واردات چوب بستنی نیست. ما تسبیح و مهر را هم وارد می کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: این ۴ درصد، قدرت، پارتی، پول، حوزه نفوذ، رسانه و حاشیه امن دارند. این را با همه وجود درک می کنم که اهل تهمت زدن و تخریب کردن هستند، چند ماه قبل عکس یک دختر را در یک مراسم عروسی مجلل پخش کرده و گفتند این دختر قالیباف است؛ ما از روزی که پا به میدان گذاشتیم جان خود را کف دست گرفته و به جبهه رفتیم اگر  لازم باشد امروز هم در برابر زالو صفت ها که خون ملت را می مکند می ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ سال قبل توفیق خدمت در پلیس کشور را داشتم آن زمان از مردمی کردن امنیت حرف زدم و گفتم نظارت مردم به پلیس را اعمال می کنم اما به ما کنایه زدند؛ دیدید که با راه اندازی پلیس ۱۱۰ این کار شد. مردم با یک تلفن پلیس را به خدمت گرفتند.

قالیباف با بیان اینکه فرق دولت مردم با دولت وضع موجود در این است که ما می گوییم می توانیم و این دولت می گوید نمی شود، ادامه داد: ما می گوییم چطور است که همه تروریست ها به دنبال ضربه زدن به ما هستند اما یک جلیقه ضد گلوله وارد نمی شود درحالی که بیش از ۲۰ میلیارد قاچاق وارد کشور می شود اما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

وی گفت: مردمی که یارانه می گیریند زندگی خود را با این یارانه می گذراند درحالی که دولت می گوید بودجه اضافه کردن یارانه نیست؛ سوال اینجاست که چرا در سه سال هزینه های جاری دولت سه برابر شده؟ چرا آن می شود اما این نمی شود. بله با این مدیریت ۶۰ سال پیش نمی شود. به جای شعار باید کار کرد. به جای حرف باید عمل کرد اما شما می گویید با نصیحت کردن و حرف زدن مسائل حل می شود آیا قاچاق چی زالو صفت و وارد کننده طرفدار بیگانه را با نصیحت می توان درست کرد یا  با مدیریت درست می توان این وضع را اصلاح نمود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در ۲۹ اردیبهشت باید تصمیم بگیریم که دولت فعلی را انتخاب کنیم یا دولتی را که می گوید نمی شود. در تهران با تحریم های جهانی که حق و حقوق ما را ندادند ۲۳۰ کیلو متر مترو ساختیم. روزی که بزرگراه امام علی و تونل ها را شروع کردیم همه می گفتند نمی شود. به مردم قول دادیم برج میلاد در فلان تاریخ به اتمام می رسد و دیدید که شد.

وی گفت: راه اهن غرب کشور، چندین سال است که به نتیجه نرسیده است. اتوبان تهران شمال به یک مسئله تاریخی تبدیل شده است هنوز هم هیچ کس نمی تواند بگوید چه زمانی تمام می شود. بحران اقتصادی به حوزه های اجتماعی وارد شده است. دولتمردان بدانند وقتی کانون خانواده ها از هم پاشید دولت، کشور و جامعه هم تخریب خواهد شد در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار معاش خانواده هاست نمی توان جلوی دین فروشی را گرفت. در جامعه ای که جوان بیکار باشد جوان دین دار ساخته نمی شود.

قالیباف تصریح کرد: با مدیریت های بسته و رانتی امکان پذیر نیست که مشکلات کشور حل شود. رئیس دولت فعلی گفته این مشکلات تا ۴۰ سال دیگر حل نمی شود؛ جناب آقای روحانی، مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح. با مدیریت جدید می توانیم اجرای پروژه ها را در همه حوزه ها با سرعت ده برابری پیش ببریم. می توانیم زمان را بخریم و هزینه ها را کم کنیم.

وی گفت: برنامه ریزی کردیم هم خوب کار کنیم و هم کار خوب انجام دهیم. در دولت مردم چاره اندیشی برای بخش کم درآمدها خواهیم کرد و اورژانسی مسائل و مشکلات آنها را حل خواهیم کرد. یارانه را برای آنها اضافه خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت مردم به زنان، به خصوص زنان سرپرست خانوار توجه ویژه خواهد شد. در تهران وظیفه انسانی ما بود که به این شیرزنان کمک کنیم. به خانواده هایی که معلول دارند کمک کردیم. در بازدید های هفتگی بخشی از وقتم را به این خانواده ها اختصاص دادم خانواده ای با هشت فرزند معلول که زندگی خود را با یارانه می گذراند.

وی افزود: امید من بعد از خدا به جوانان عزیز به خصوص تحصیل کرده، به دختران عزیز که از دانشگاه فارغ التحصیل شده و در کنج خانه افسردگی گرفتند. کار فقط به خاطر حقوق نیست بلکه کار جوهره انسان است وقتی دولت می گوید نمی شود یعنی عمر و جوانی این جوانان برای دولت اولویت نیست.

قالیباف گفت: سرمایه نظام بانکی متعلق به ۹۶ درصد است اما وام های بانکی متعلق به ۴ درصد است. یک تولیدکننده در مسیر گرفتن وام، خود و کارخانه اش نابود می شود در یکی از بازدید ها دیدم تولیدکننده ای را که به خاطر ورشکستگی و جریمه های غیر شرعی و به ناحق گرفته شده از وی توسط بانک ها، خود را حلق آویز کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: سیستم مالیاتی و سیاست های پولی و مالی باید اصلاح شود. سیاست خارجی ما باید به تجارت کمک کند نه برای ظرفیت سازی کشورهای خارجی بلکه باید بازاریابی برای آن اولویت باشد.

قالیباف با اشاره به برجام گفت: برجام سند ملی ماست؛ ضمن تشکر از زحمات دولتمردان  باید بگوییم حرف مردم ما خوب و بد بودن برجام نیست، حرف مردم این است که چرا همه حرف دولت برجام است؟ چرا ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آنها عمل نکردند؟ چرا دولت همه کارهای خود را تعطیل کرد و همه فکرش برجام شد؟ چرا فرصت های برجام برای تولید داخل نیست اما فرصتی شد برای فروش کالاهای خراجی به کشور!؟ البته دولت خود می داند که در این زمینه به همه تعهدات خود عمل نکرده است.

کاندیدای انتخابات خاطرنشان کرد: این منصفانه نیست که بگوییم با برجام سایه جنگ از کشور برداشته شد مردم از امیران و سربازان و سرداران خود همچون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرف و شهید همدانی ها و غلامی ها که امروز آرامش و امنیت را در کشور برقرار کردند، تشکر می کنند.

وی تصریح کرد: امروز در اروپا ناامنی است و این نتیجه کار همان هایی است که تروریست ها را پرورش دادند، نگوییم که ما سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم. مردم خوب تشخیص دادند که دشمن امروز کشور ما فقر و بیکاری است. اگر مردید بایستید به همت جوانان با این دشمن بجنگید؛ اگر سایه بی رونقی را از سر کشور برداشتیم توانستیم مبارزه کرده و امنیت را برای کشور به بار بیاوریم.

قالیباف گفت: در حوزه فرهنگ، هنرمندان ما مشکلات زیادی دارند اما در سالهای پیش رو نیاز داریم توجه به مسائل فرهنگی را نیز از مسیر اقتصاد بگذرانیم. در جامعه ای که فقر بود نه از آزادی نه از فرهنگ و نه از آرامش خبری نخواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با کسانی است که می گویند نداریم و نمی شود. انشاالله با همت مردم دولتی از مردم و برای مردم که معتقد است داریم، می شود و می توانیم را انتخاب کنیم. همیشه شما مردم بودید که برای کشور و اسلام افتخار آفریدید.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: , ,
زمان انتشار: ۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو