زمان انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ -

روانخواه: استقلال نمی‌تواند موقعیت ایجاد کند

بازیکن سابق استقلال به عنوان یکی از منتقدان اصلی این تیم در فصل گذشته مدعی شد اتفاق رخ داده در العین واقعیت این فصل آبی ها بود که نمایان شد.

سرای نور؛

امید روانخواه بازیکن سابق استقلال به عنوان یکی از منتقدان اصلی تفکرات منصوریان شکست سنگین این تیم در بازی دیشب برابر العین را واقعیت تلخ این فصل استقلال دانست و مدعی شد از بروز چنین روزی می ترسید که مدام هشدار می داد و کسی هم به آن توجه نمی کرد.
از این روزها می ترسیدم که انتقاد می کردم
از روز اول که انتقاد سازنده می کردم با واکنش هایی روبرو می شدم که تصورش هم نمی شد کرد . آن حرف ها را می زدم چون دلم برای استقلال و طرفدارانش و از همه مهمتر فوتبال ایران می سوخت چون می ترسیدم که اتفاقات بدی برای این تیم بیافتد که این ترسم در بازی با العین کاملا نمود پیدا کرد و دیدید که چگونه اعتبار فوتبال ایران و استقلال زیر سئوال رفت. نمی خواهم نمک روی زخم بپاشم نه اما باورکنید من از این روزها می ترسیدم و می گفتم نوع فوتبال استقلال پر از ایراد و مشکل است.
واقعیت استقلال نمایان شد
نمایشی که از استقلال در بازی با العین چه در بازی رفت چه در بازی برگشت دیدیم کاملا مصداق بازی های این فصل استقلال در لیگ برتر بود اما در لیگ چون نتایج به شکلی رقم می خورد که همه را راضی می کرد این ایرادات به چشم نمی آمد یا اگر می آمد کسی به آن توجه نمی کرد. ضعف در نوع بازی استقلال کاملا روشن بود و وقتی به زبان می آوردم همه ناراحت می شدند و واکنش نشان می دادند و هیچ کس قدمی برای برطرف کردن این ضعف ها برنمی داشت و تنها علیه من موضع گرفته می شد.
آبرو و اعتبار استقلال زیر سئوال رفت
ای کاش تصورات و نگاه من غلط بود تا این اتفاقات رخ نمی داد و استقلال می توانست از سد العین عبور کند اما چه کنیم که واقعیت فوتبال روز و مدرن دنیا چیز دیگری است. ضعف های طول فصل به یکباره در بازی دیشب نشان داد آن هم به بدترین شکل ممکن و با نتیجه ای تلخ که تا سال ها در اذهان باقی خواهد ماند. شکستی تحقیرآمیز که می تواند آبرو اعتبار چندین ساله استقلال را زیر سئوال ببرد.
نتیجه گرفتن با استقلال در لیگ برتر کار سختی نیست
من در ابتدای فصل حرفی زدم که هنوز هم روی آن هستم. فرقی نمی کند استقلال لیگ برتر را با مربی مثل آقای مظلومی آغاز کند یا منصوریان. هرکسی سرمربی استقلال باشد در لیگ برتر با مشکلی روبرو نخواهد شد چون این تیم المان های لازم برای نتیجه گرفتن در لیگ برتر را دارد و می تواند طرفداران خود را راضی نگه دارد حتی با نمایش بد و ناامید کننده چون زدن یک گل و برنده شدن تمام ضعف ها را پوشش می دهد اما قصه لیگ برتر با رقابت های آسیایی و بین المللی متفاوت است.
مردم ایران تشنه موفقیت در آسیا هستند
مردم ایران و فوتبالدوستان واقعا تشنه موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت های بین المللی هستند چون مدت های طولانی است هیچ موفقیتی کسب نشده و تنها وعده وعید شنیده اند. باور کنید فوتبال ایران و باشگاه هایی مثل استقلال برای رسیدن به این موفقیت کار سختی ندارند چون پتانسیل لازم از نظر بازیکن را دارند و تنها می توانند با کمی برنامه ریزی به این خواسته جامع عمل بپوشانند.متاسفانه این باور نزد اهالی فوتبال و مربیان رقم خورده که تیمی مثل استقلال اگر صرفا بتواند در لیگ برتر به رقبای خود گل بزند می تواند در آسیا هم موفق شود، رقم خورد در حالی که این باور اشتباهی بود چون نوع گل زدن، نوع ایجاد موقعیت، ترکیب و تاکتیک و … همه عوامل باید دست به دست هم بدهد تا بتوانی در آسیا موفق باشی.
استقلال در ایجاد موقعیت و نوع بازی مشکل دارد
از ابتدای فصل همواره حرف من این بود که استقلال در ایجاد موقعیت و گلزنی شدیدا وابسته به نوع بازی حریف و اشتباهات آنها است. استقلال در جریان بازی ایجاد موقعیت چندانی ندارد درست مثل بازی دیشب که تک گل آنها نیز از روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه دروازه بان العین به دست آمد. درست که بخشی از فوتبال به همین اشتباهات برمی گردد اما این واقعیت فوتبال مدرن روز دنیا نیست و دیدید که نحوه بازی استقلال در لیگ در آسیا هم تکرار شد و نتیجه اش یک آبروریزی بزرگ به بار آورد.
شکست این شکلی مقابل اماراتی ها باورکردنی نیست
بیشتر از حذف استقلال این واقعیت من را ناراحت کرد که چطور می شود ما با این همه استعداد ناب و پتانسیل فردی به تیمی از امارات این گونه ببازیم. متاسفانه ایرادات زیادی وجود دارد که نمی خواهم الان با بازگو کردن آنها بر زخم طرفداران خونگرم استقلال و فوتبال ایران نمک بپاشم اما واقعا باورکردنی نیست استقلال این همه مقابل العین ضعیف عمل کند. به نظرم اگر قرار است فوتبال ایران تغییر کند باید کار دست افرادی روشن فکر سپرده شود که با واقعیت و انتقاد سازنده مشکلی نداشته باشند!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو