زمان انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ -

کمک داوری که “دست خدا” را ندید، درگذشت

باگدان دوچف، کمک داوری که در صحنه گل "دست خدا" مارادونا، اشتباه کرد و گل را سالم اعلام کرد، صبح امروز در سن 80 سالگی درگذشت.

سرای نور؛دوچف که اهل بلغارستان بود، پیش از اینکه داوری را آغاز کند، دو بازی ملی برای تیم ملی کشورش داشت و پس از شروع داوری خیلی سریع به یکی از بهترین کمک داورهای اروپا تبدیل شد و در اولین بازی مهم اش، فینال یوفا کاپ بین بنفیکا و اندرلخت را سوت زد.

با این حال، اسطوره آرژانتینی فوتبال خیلی سریع باعث سقوط و در نهایت بازنشستگی او شد. دوچف در سال ۱۹۸۶ کمک داور دیدار حساس آرژانتین و انگلیس بود، جایی که مارادونا توپ را با دست از بالای سر پیتر شیلتون عبور داد.

دوچف بدون توجه به اعتراضات شدید بازیکنان تیم ملی انگلیس، گل مارادوانا را سالم اعلام کرد، گلی که بعدها به “گل قرن” و “دست خدا” معروف شد و آرژانتین ۲-۱ پیروز آن میدان شد.

در طول همان سال، دورچف و علی بن ناصر، داور تونسی بازی به شدت به خاطر این اشتباهاشان از سوی یوفا تحت فشار قرار گرفتند. تصاویر نشان می‌دهد که نگاه بن ناصر برای اعلام رای به دورچف بود و دورچف نیز به هیچ وجه شکی به رد بودن گل نداشت.

در حالی که مارادونا سال ۲۰۱۵ با داور تونسی بازی دیداری داشت، دورچف به شدت از او انتقاد کرده بود. او گفته بود:” دیگو مارادونا زندگی من را نابود کرد. او فوتبالیست فوق العاده ای بود ولی مردی کوچک است. او من را از زندگی ترساند، وقتی بی گناه نبودم متهم شدم.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو