زمان انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ -

عربستان حامی مالی عناصر مسلح در انگلیس

رسانه های گروهی محلی در انگلیس فاش کردند که ممکن است نتایج تحقیقات دولت انگلیس درباره منابع پشتیبانی مالی از گروههای مسلح در این کشور به علت ماهیت حساس نتایج آن برای همیشه مخفی باقی بماند.

سرای نور؛نشریه نیوزویک نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس اجازه انجام این تحقیقات را به منظور تلاش جهت قانع کردن طیف مخالف لبیرال دموکرات برای موافقت با حملات هوایی ارتش انگلیس به مقرهای گروههای مسلح در سوریه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ داده بود.

همزمان روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: نهاد اطلاعاتی انگلیس تحقیقات برای یافتن چگونگی حواله شدن پول از هسته های خارجی جهت تقویت ایدئولوژیِ رادیکال در داخل انگلیس را شروع کرد، ولی وزارت کشور انگلیس از برملا کردن هرگونه اطلاعات درباره نتایج بدست آمده در این تحقیقات خودداری کرد، چرا که ماهیت این نتایج بسیار حساس بود و گمان می رود که در آن در مواردی به عربستان سعودی اشاره شده باشد؛ حال آنکه عربستان هم پیمان قوی انگلیس به شمار می رود.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در عین حال تصریح کرد که امکان تصمیم گیری درخصوص تحقیقات یاد شده بعد از انتخاب کابینه جدید انگلیس وجود دارد.

این درحالی است که جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس وعده داده است که اگر به نخست وزیری برسد، به فروش سلاح های ساخت انگلیس به رژیم سعودی را متوقف خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو