زمان انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ -

ابهام در میزبانی پرسپولیس مقابل نماینده عربستان

پرسپولیس باید در شرایطی به مصاف تیم الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود که هنوز مشخص نیست چه کشوری میزبانی این مسابقه را بر عهده خواهد داشت.

سرای نور؛قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در مالزی انجام شد و الاهلی عربستان به عنوان حریف بعدی نماینده ایران معرفی شد تا بار دیگر نماینده ایران از بازی کردن در ورزشگاه آزادی مقابل هوادارانش محروم شود.
روابط سیاسی ایران و عربستان و در خواست کشور عربستان برای بازی در کشوری بی طرف با نماینده های ایران باعث شد تا چهار نماینده کشور ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون از میزبانی در پنج مسابقه (چهار مسابقه مرحله گروهی و یک مسابقه در مرحله یک هشتم نهایی) محروم باشند و با قرعه ای که نصیب پرسپولیس شد، این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.
کشور عمان و ورزشگاه سلطان قابوس که میزبان نماینده های ایران در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود، گزینه دیگر خواهد بود؛ البته حضور هواداران عربستانی در کشور عمان به گونه ای هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را به دیداری خارج از خانه که شمار هواداران حریف بیشتر خواهد بود تبدیل می کند و همین موضوع باعث شده تا پرسپولیسی‌ها گزینه های دیگری را مورد بررسی قرار دهند.
قطر می توانست اولین گزینه پرسپولیسی ها برای میزبانی از الاهلی عربستان باشد که با تیره و تار شدن روابط سیاسی عربستان و قطر، انتخاب این کشور که در بازی های مرحله گروهی میزبان تیم های عربستانی مقابل ایرانی ها بود را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.
با رد شدن گزینه میزبانی قطر، کشورهای مالزی، آسیای میانه و مالزی همچنان از شانس زیادی برای میزبانی دیدار پرسپولیس برابر الاهلی عربستان که در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، برخوردار خواهند بود.
کشورهای آسیای میانه مانند ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و … یکی دیگر از گزینه های در دسترس باشگاه پرسپولیس است؛ انجام بازی در این کشورها تا حدودی می تواند فضای یک بازی خانگی را با توجه به نزدیکی زبان و فرهنگ این کشورها به ایران، برای پرسپولیسی ها ایجاد کند. در نهایت باید ببینیم باشگاه پرسپولیس چه تصمیمی در این خصوص خواهد داشت.
همینطور کشور مالزی که میزبان تیم ملی ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل سوریه بود و اتفاقا هواداران ایرانی زیادی به ورزشگاه آمده بودند و به حمایت از تیم ملی پرداختند، گزینه دیگری است که در دسترس مدیران باشگاه پرسپولیس قرار دارد.
با این حال باشگاه پرسپولیس هنوز موضع رسمی خود را برای انتخاب میزبان دیدار برابر الاهلی مشخص نکرده است؛ پرسپولیسی ها طبق قرعه در دیدار رفت برابر الاهلی عربستان میزبانی مسابقه را بر عهده خواهند داشت و باید هر چه سریعتر در این مورد تصمیم گیری کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو